Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Tesco na EEC 2012: Innowacje powinny być odpowiedzią na potrzeby klientów

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 16-05-2012, 09:27

W czasie debaty podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco powiedział, że co do zasady klienci nie lubią kupować dlatego handel stara się ich do tego przekonać, stając się bardziej przyjaznym, dostępnym i bliższym. Znajomość zachować konsumentów pozwala sklepom zmieniać się i dostosować do ich potrzeb.

Dlatego jak informuje prezes Tomaszewski sklepy pojawiają się na wsiach, osiedlach podwórkach, by być bliżej, są mniejsze i przez to wygodniejsze, a dodatkowo oferują usługi, które dotychczas były niezaspakajane.

- Tesco stara się działać zwracając baczną uwagę na wszystkie te trendy. Inwestujemy w małe formaty, na osiedlach. W tym samym czasie w hipermarketach Tesco Extra tworzymy oddzielne światy handlowe, np. odzieżowy, ale także stoiska okulistyczne. Okazało się bowiem, że 60-70 proc. Polaków ma słaby wzrok, ale nie chce z tym iść do lekarza. Stoiska, których można zbadać wzrok, zrobić okulary i odebrać je w czasie kolejnych zakupów - to jeden z naszych sposobów na odpowiedź na potrzeby konsumentów - informuje prezes Tesco.

I dodaje, że innowacje to także obserwowanie trendów demograficznych. - Jak pokazują badania na polskim rynku jest coraz więcej małych gospodarstw, tzw. singli, czy małżeństw bezdzietnych, które chcą kupować produkty w mniejszych gramaturach. Okazało się, że dobrze sprzedają się półlitrowe opakowania soków, bo 1L to było zbyt dużo dla takich klientów, a 0,5L jest w sam raz - podsumowuje Ryszard Tomaszewski.

Kolejny obszar innowacji to technologia. Wśród przykładów prezes Tesco wymienił wprowadzanie kas samoobsługowych, bo klient nie lubi stać w kolejce w sklepie. Dodatkowo do jesieni większość sklepów Tesco będzie miała elektroniczne cenówki, które zlikwidują problem różnic cen na półce i przy kasie i wyeliminują reklamacje klientów.

Podsumowując Ryszard Tomaszewski powiedział, że przez ostatnich 20 lat sieci handlowe przeszyły ogromną drogę, od sklepu, który przyjmował dostawy od kilkuset dostawców dziennie, do kilku dostaw z jednego centrum dystrybucyjnego obecnie. Przy czym daleką drogę przeszli zarówno producenci, sieci handlowe i konsumenci.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH