Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Tesco na FRSiH: Polski konsument nabrał pewności siebie

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2014, 17:36
Prezes Tesco na FRSiH: Polski konsument nabrał pewności siebie
Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska fot. PTWP

Polski konsument przez ostatnie 20 lat nabrał pewności siebie, do czego przyczynił się m.in. rozwój konkurencji na rynku handlowym, a także rozwój internetu i technologii - mówił na panelu zatytułowanym Klient jest Królem podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu (FRSiH) Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

- Patrząc z perspektywy tego, co stało się przez ostatnie dwie dekady na polskim rynku handlowym obserwujemy nabieranie pewności siebie przez klientów, gdzie 20 lat temu mieliśmy sklepy państwowe z kartkami na zakupy. Wtedy na początku tej drogi klient był niepewny, bo nie do końca znał swoje prawa i możliwości - mówił Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

Przez ostatnie 20 lat w Polsce nastąpił rozwój handlu detalicznego, jest zagęszczenie sieci handlowych, nastąpił ogromny rozwój oferty i rozpoczęła się wojna cenowa. Na tym wszystkim wygrywa klient. Pojawiło się też zjawisko tzw. smart shoppingu i polowaniu na promocje, a ludzie z tego skrzętnie korzystają używając internetu do zdobywania informacji np. o porównaniu cen.

- Do tego przyczyniła się mocno konkurencja, bo Polska jest jednym z najbardziej konkurencyjnych rynków w Europie i klient nabrał pewności siebie - mówił Tomaszewski.

- Klient dostał też do ręki jeszcze jedno narzędzie - internet oraz nowoczesne urządzenia - i może w każdym momencie wejść do sieci i porównać np. ceny. A kiedyś wojny wygrywali królowie, którzy byli bardzo dobrze poinformowani. I dziś klient jest królem, bo to on jest bardzo dobrze poinformowany - dodał.

Ryszard Tomaszewski podkreślał jednak, że w pewnych rejonach w Polsce - tam gdzie nie ma jeszcze pełnego dostępu do internetu - klienci jeszcze nie do końca znają swoje prawa i możliwości, ale w dużych miastach gdzie jest pełna świadomość konsumenta, klient jest już bardziej wymagający.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Marek 21-10-2014, 14:35:
Polski konsument jest ciapą, która się daje robić w konia. Vide proszki do prania itd. Ceny w PL vs. DE itd.
  • uczestnik gali 20-10-2014, 21:57:
nie wieży własnym oczom , jak zobaczył, jak ubrała się i uczesała na gale jego zastępczyni AG.
  • kibolo 20-10-2014, 20:00:
jest chyba po ćwiartce.....i mówi od rzeczy.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH