Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Tesco na FRSiH: Sieci wspierają trendy konsumenckie różnymi sposobami

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2014, 17:50
Prezes Tesco na FRSiH: Sieci wspierają trendy konsumenckie różnymi sposobami
Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska fot. PTWP

Polscy konsumenci coraz większą wagę przywiązują do zdrowego żywienia i prowadzenia zdrowego trybu życia, dlatego sieci handlowe wspierają takie trendy różnymi sposobami - mówił na panelu zatytułowanym Klient jest Królem podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu (FRSiH) Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

- Ten trend można wspierać dwojako, poprzez rozwój produktów, gdzie jest pole do popisu sieci, ponieważ my dopiero raczkujemy np. w warzywach i owocach gotowych do spożycia. Natomiast drugi sposób to edukacja. Można klientów edukować albo recepturami albo wiedzą jak się odżywiać - mówił Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

- To są dwa trendy, za które duże sieci są odpowiedzialne - edukacja i rozwój produktów, żeby klienci mogli je znaleźć na półce - dodał.

Istnieje jednak rzesza konsumentów, którzy dopiero muszą sobie uświadomić, że powinni zmienić dietę, a to nie dzieje się z dnia na dzień. To jest długi proces w trakcie, którego następuje edukacja konsumenta. Ważna jest także komunikacja pomiędzy dostawcami i handlem.

Zdaniem Tomaszewskiego handel detaliczny zmierza w kierunku covenience food i innowacji.

- Np. myte sałaty są produktem innowacyjnym, ale tu jest jeszcze olbrzymie pole do popisu. W Polsce nie nauczyliśmy się jeszcze jeść np. gotowych owoców do spożycia, czyli umytych i pokrojonych na kawałki, bo jeśli chce się zjeść kawałek ananasa czy melona to nie trzeba kupować całego ananasa czy całego melona - mówił prezes Tesco Polska.

Coraz większą rolę dla konsumentów odgrywają też produkty lokalne. Tomaszewski mówi, że Tesco jest właśnie postrzegane jako sprzedawca produktów lokalnych, a łącznie w sklepach Tesco można znaleźć 18 tys. pozycji w tym segmencie, choć nie we wszystkich sklepach będzie dostępnych wszystkie 18 tys. produktów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • job 26-10-2014, 11:43:
DWORZYSKO R TOMASZEWSKI I SYNOWIE SP Z O O
  • gg 21-10-2014, 10:09:
Panie Prezesie, do pańskich kupców można pisać i dzwonić dziesiątki razy , nikt nie ma ochoty odpisać lub oddzwonić . Brak zainteresowania rynkiem. Mówienie o komunikacji z działem zakupów to jest fikcja...
  • kaszanka z grilla 21-10-2014, 09:21:
Oj tak - najlepszą hitową wypowiedzią było stwierdzenie ,że handel jest ważniejszy niż produkcja . No po części można by się zgodzić - tyle tylko ,że w Polsce nie ma rodzinnego handlu .

Zobacz wszystkie komentarze (5)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.