REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Tesco na FRSiH: Sieci wspierają trendy konsumenckie różnymi sposobami

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2014, 17:50
Prezes Tesco na FRSiH: Sieci wspierają trendy konsumenckie różnymi sposobami
Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska fot. PTWP

Polscy konsumenci coraz większą wagę przywiązują do zdrowego żywienia i prowadzenia zdrowego trybu życia, dlatego sieci handlowe wspierają takie trendy różnymi sposobami - mówił na panelu zatytułowanym Klient jest Królem podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu (FRSiH) Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

REKLAMA

- Ten trend można wspierać dwojako, poprzez rozwój produktów, gdzie jest pole do popisu sieci, ponieważ my dopiero raczkujemy np. w warzywach i owocach gotowych do spożycia. Natomiast drugi sposób to edukacja. Można klientów edukować albo recepturami albo wiedzą jak się odżywiać - mówił Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

- To są dwa trendy, za które duże sieci są odpowiedzialne - edukacja i rozwój produktów, żeby klienci mogli je znaleźć na półce - dodał.

Istnieje jednak rzesza konsumentów, którzy dopiero muszą sobie uświadomić, że powinni zmienić dietę, a to nie dzieje się z dnia na dzień. To jest długi proces w trakcie, którego następuje edukacja konsumenta. Ważna jest także komunikacja pomiędzy dostawcami i handlem.

Zdaniem Tomaszewskiego handel detaliczny zmierza w kierunku covenience food i innowacji.

- Np. myte sałaty są produktem innowacyjnym, ale tu jest jeszcze olbrzymie pole do popisu. W Polsce nie nauczyliśmy się jeszcze jeść np. gotowych owoców do spożycia, czyli umytych i pokrojonych na kawałki, bo jeśli chce się zjeść kawałek ananasa czy melona to nie trzeba kupować całego ananasa czy całego melona - mówił prezes Tesco Polska.

Coraz większą rolę dla konsumentów odgrywają też produkty lokalne. Tomaszewski mówi, że Tesco jest właśnie postrzegane jako sprzedawca produktów lokalnych, a łącznie w sklepach Tesco można znaleźć 18 tys. pozycji w tym segmencie, choć nie we wszystkich sklepach będzie dostępnych wszystkie 18 tys. produktów.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • job 26-10-2014, 11:43:
DWORZYSKO R TOMASZEWSKI I SYNOWIE SP Z O O
  • gg 21-10-2014, 10:09:
Panie Prezesie, do pańskich kupców można pisać i dzwonić dziesiątki razy , nikt nie ma ochoty odpisać lub oddzwonić . Brak zainteresowania rynkiem. Mówienie o komunikacji z działem zakupów to jest fikcja...
  • kaszanka z grilla 21-10-2014, 09:21:
Oj tak - najlepszą hitową wypowiedzią było stwierdzenie ,że handel jest ważniejszy niż produkcja . No po części można by się zgodzić - tyle tylko ,że w Polsce nie ma rodzinnego handlu .

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH