Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Tesco: Na rynku handlowym w Polsce rozegra się walka o przetrwanie, jesteśmy do niej gotowi

  • Autor: ŁS, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-06-2011, 07:24
Prezes Tesco: Na rynku handlowym w Polsce rozegra się walka o przetrwanie, jesteśmy do niej gotowi
Na fot. prezes Tesco Polska Ryszard Tomaszewski

Ten rok będzie trudny dla handlu i jednocześnie decydujący o tym, kto na nim pozostanie, a kto z niego wypadnie. - Wygra ten, kto ma dobrą koncepcję rozwoju. Ci, którzy będą chcieli utrzymać status quo, będą tracić - mówi prezes Tesco Polska Ryszard Tomaszewski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Uważam, że ten rok będzie decydujący dla polskiego handlu. Na koniec tego roku po podsumowaniu wyników niektórzy operatorzy podejmą decyzję czy zostać na polskim rynku. Warto tutaj popatrzeć na to, kto obecnie inwestuje na rynku, a kto tego nie robi, czyli nie buduje nowych własnych obiektów, a starszych nie remontuje - mówi Ryszard Tomaszewski.

- Gdy generalnie spojrzymy na rynek poprzez pryzmat inflacji, wyższe ceny, poprzez rosnące koszty utrzymania itd., to będzie trudny rok dla handlu i ostrej walki konkurencyjnej. Wygra ten kto ma dobrą koncepcje rozwoju, jest obecny w dobrym formacie i tu przykładem są sieci dyskontowe. Ci, którzy nie mają koncepcji rozwoju lub próbują utrzymać status quo będą tracić - dodaje.

Zdaniem Ryszarda Tomaszewskiego, obecny rok może być lepszy dla Tesco, choć trudny dla całej branży handlowej w Polsce. - Otworzymy dużo więcej powierzchni nowej, dużo remontujemy - mówi.

Jego zdaniem, należy inwestować w kryzysie, kiedy konkurencja nic nie robi. Z dwóch powodów, po pierwsze pewne inwestycje można wykonać dużo taniej, po drugie w sytuacji kryzysowej o wiele łatwiej odebrać rynek innym firmom.

- Nawet jeżeli rynek nie będzie rósł, tak jak w latach poprzednich to jestem w stanie dzięki remodelingowi ściągnąć do siebie klientów innych sieci. Dobrym przykładem jest np. sklep w Poznaniu, który w ciągu ostatnich 12 lat działania był trzy, czy cztery razy bardzo mocno uderzany przez konkurencję. W tym czasie otworzyły się m.in. Real, Carrefour, Kaufland, które zabrały część klientów i pieniędzy, które były na tamtejszym rynku. Kiedy więc robię coś nowego to mam szansę część pieniędzy, które straciłem na tym rynku przez 12 lat zabrać z powrotem - tłumaczy Ryszard Tomaszewski.

- Istotne jest to, abym tych klientów, którzy wrócą zatrzymał u siebie na stałe. To pomoże mi wyeliminować konkurencję, a być może nawet zmusić ją aby z rezygnowała z walki z Tesco, o ten fragment rynku - dodaje.

Prezes poinformował także, że Tesco Polska jest otwarta na rozmowy o akwizycjach, z firmami operującymi w różnych formatach. Rozważy każdą okazję akwizycyjna.

Prezes Tesco Polska uważa, że kto w ciągu czterech-pięciu lat nie zdobędzie dobrej pozycji, co oznacza zdobycie 10-15 proc. rynku - ten nie przetrwa na rynku handlowym w Polsce.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH