Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Tesco nt. tesco.com: Sklep ruszy w Warszawie i w ciągu 5 lat obejmie zasięgiem 60 proc. kraju

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-04-2011, 18:59
Prezes Tesco nt. tesco.com: Sklep ruszy w Warszawie i w ciągu 5 lat obejmie zasięgiem 60 proc. kraju
- Siłą naszego sklepu internetowego ma być szeroki asortyment oraz niskie ceny - mówi Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

Pod koniec roku finansowego 2011/12 (kończącego się w lutym) pierwsi klienci zrobią zakupy w sklepie internetowym Tesco.com. Serwis wystartuje w Warszawie. Jak dowiedział się portalspozywczy.pl brytyjski operator zakłada, że w ciągu pięciu lat od uruchomienia usługa obejmie 60 proc. naszego kraju.

- Siłą naszego sklepu ma być szeroki asortyment oraz niskie ceny. Dostawy będą realizowane z naszych specjalnie dostosowanych do tego hipermarketów - mówi Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

Obecnie dział IT Tesco prowadzi prace nad dostosowaniem brytyjskich rozwiązań związanych z handlem internetowym do polskich realiów sprzedażowych i rynku.

Sklep internetowy tesco.com ruszy najpierw w Warszawie, a następnie obejmie największe polskie miasta. - W jednym ze stołecznych hipermarketów prowadzimy obecnie prace, które mają go dostosować do prowadzenia sprzedaży internetowej. Po uruchomieniu usługi i wyeliminowaniu błędów systemu, które z pewnością się pojawią, ruszymy z rozwojem projektu na całą Polskę - mówi prezes Tesco Polska.

I dodaje: - W ciągu pięciu lat nasz sklep internetowy swoim zasięgiem obejmie 60 proc. krajowego rynku. Na taki obszar działania pozwala sieć naszych hipermarketów, z których możemy wprowadzić sprzedaż internetową.

Pytany o koszty realizacji projektu Ryszard Tomaszewski stwierdził, że najwięcej pochłoną wydatki inwestycyjne związane z przebudową i dostosowaniem obiektów do działalności e-sklepu m.in. utworzenie magazynu i specjalnej chłodni. Będzie to kwota w granicach 15-20 mln zł. W związku z tym, że nad dostosowaniem projektu do polskiego rynku będzie pracował własny zespół IT Tesco, nie powinno to podnieść jego kosztów.

Prezes nie chciał oszacować kosztów operacyjnych e-sklepu. Stwierdził, że firma nie zdecydowała jeszcze, czy samochody dostawcze zostaną wyleasingowane, czy też zakupione na własność. Dodał, że w kosztach należy także uwzględnić zatrudnienie pracowników, którzy będą obsługiwać sklep internetowy, min. kompletować produkty według otrzymanych zamówień.

Jest także kilka innych nie rozwiązanych problemów: - Nie zdecydowaliśmy jeszcze, czy za zakupy będzie można płacić jedynie kartą. Niewykluczone, że będzie można robić to także gotówką. Należy wziąć pod uwagę fakt, że nie wszyscy w Polsce posługują się kartami - zastanawia się prezes Tesco Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH