REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ryszard Tomaszewski: Sieci handlowe stawiają na e-handel i marki własne

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-03-2014, 19:46
Prezes Tesco Polska: Rok 2014 będzie pełen wyzwań dla sieci handlowych

W dobie „kryzysu" sieci handlowe, w tym Tesco Polska, postawiły na handel w internecie, a także na marki własne. Taki trend będzie kontynuowany w 2014 roku, który będzie rokiem pełnym wyzwań dla sieci handlowych - ocenia Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

REKLAMA

Tesco Polska zwiększyło zasięg usługi Ezakupy do 27 proc. populacji naszego kraju.

- Z roku 2013, poza odmienianym przez wszystkie przypadki słowem „kryzys", zapamiętamy dwa ważne trendy. Jednym z nich jest oczywiście handel z wykorzystaniem Internetu - model robienia zakupów, który stał się realnie dostępny dla Polaków. Dość powiedzieć, że poszerzyliśmy zasięg usługi Tesco Ezakupy do 27 proc. populacji naszego kraju - mówi Ryszard Tomaszewski.

- Drugim ważnym trendem jest mocne postawienie przez sieci handlowe na marki własne, czego efekty widzimy już dziś w rosnących udziałach private label w całym rynku spożywczym. Tesco, ale i inne sieci handlowe, zainwestowały w rozwój produktów, wsparcie marketingowe i komunikację do klientów. Najlepszym przykładem jest tu oczywiście nasza współpraca z Robertem Makłowiczem - dodaje.

Jego zdaniem rok 2014 będzie pełen wyzwań dla sieci handlowych.

- Kontynuację tych trendów zauważymy oczywiście także w 2014 roku, który będzie rokiem pełnym wyzwań dla sieci handlowych. I już nie tyle przez sam kryzys, co ze względu na nowe oczekiwania klientów, które wymusiła właśnie sytuacja ekonomiczna gospodarstw domowych - podkreśla Tomaszewski.

- Kto skroi ofertę, która idealnie trafi w potrzeby klientów, kto równie mocno postawi na cenę, jakość i standardy obsługi klienta - ten zaliczy rok 2014 do udanych - dodaje.

Obecnie udział towarów private label w ogólnej sprzedaży polskich sklepów Tesco to ok. 20 proc. Sprzedaż produktów pod marką własną Tesco rośnie w tempie kilku proc. rocznie, a w kolejnych latach udział private label będzie rósł w podobnym tempie.

Warto przypomnieć, że od pewnego czasu w sklepach Tesco dostępne są już pierwsze produkty Value w nowej szacie graficznej. Obecnie seria obejmuje około 20 linii, m.in. mleko, makarony, ryż, olej i chipsy. Ale to dopiero początek. Odświeżenie wizerunku najtańszych produktów to kolejny element strategii rynkowej, która ma przyciągnąć do sklepów Tesco klientów, którzy oczekują najniższej ceny. 

Warto przypomnieć, że produkty Tesco pod marką Value to linia najtańszych w swojej kategorii towarów spożywczych, chemii gospodarczej i produktów przemysłowych. Wprowadzane zmiany mają na celu zwiększenie atrakcyjności najtańszych produktów w sklepach Tesco. 

Oprócz towarów private label z najniższej półki cenowej, Tesco rozwija równocześnie asortyment produktów z półki średniej, których jakość jest porównywalna z tzw. wyrobami brandowymi. Władze sieci zapowiadają mocny rozwój marki własnej w kategorii produktów świeżych m.in. sałatek i innych produktów gotowych do spożycia.

Sieć sklepów Tesco zarządza w Polsce siecią ok. 450 sklepów w różnych formatach - od potężnych hipermarketów, po małe supermarkety osiedlowe.

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 526) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH