Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Tesco Polska: W drugiej połowie roku powrócimy na ścieżkę wzrostu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 02-10-2013, 15:24
Prezes Tesco Polska: W drugiej połowie roku powrócimy na ścieżkę wzrostu
Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska

Tesco Polska ocenia, że w drugiej połowie 2013 roku jego wyniki finansowe powrócą na ścieżkę wzrostu. Na wyniki pierwszego półrocza wpływ miała trudna sytuacja gospodarcza. Cała Grupa Tesco także zapowiada dalszą poprawę wyników w drugiej połowie roku.

- Podobnie jak w przypadku wielu polskich firm, również na nasze wyniki finansowe w pierwszej połowie roku duży wpływ miała trudna sytuacja gospodarcza. Wprowadziliśmy zatem w życie plany, które pomagają nam lepiej dostosowywać się do nowych warunków na rynku. Cieszę się, że te właśnie działania oraz rozpoczęte inwestycje już zaczynają przynosić korzyści naszym klientom - mówi Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

- Skoncentrowaliśmy się na ciągłej pracy nad podwyższaniem jakości żywności i rozwojem innowacyjnych kanałów sprzedaży, jak Tesco Ezakupy. Rozwijamy program Clubcard, markę modową F&F i inwestujemy w unowocześnianie naszych sklepów. To znalazło już swoje odzwierciedlenie w poprawie wyników na przestrzeni pierwszych sześciu miesięcy tego roku i pozwoli nam wrócić na ścieżkę wzrostu w jego drugiej połowie - dodaje.

W pierwszym półroczu 2013 r. Tesco notowało w Polsce dalsze spadki sprzedaży. Sprzedaż LFL w Polsce spadła o 6,4 proc. Należy jednak zaznaczyć, że dynamika spadków spprzedaży LFL znacznie wyhamowała. W I kw. roku finansowego 2013/14 spadki sięgnęły 8,2 proc. gdy w II kw. było to 4,5 proc.

Tesco na świecie 

Sprzedaż całej Grupy Tesco (z VAT) wzrosła w pierwszym półroczu 2013 roku o 2,0 proc. do 35,6 mld funtów. Przy stałych kursach walut, sprzedaż wzrosła o 0,5 proc. (bez stacji paliw) i o 0,9 proc. (z uwzględnieniem stacji paliw). Zysk handlowy Grupy wyniósł 1,6 mld funtów.

- Nasze wyniki na rynku brytyjskim poprawiły się w pierwszej połowie roku, co jest szczególnie widoczne w segmencie sprzedaży żywności. To efekt realizacji planu „Build a Better Tesco". Coraz więcej klientów korzysta z możliwości robienia zakupów w jeszcze lepszym otoczeniu, wraz z realizacją naszego planu odnawiania sklepów - komentuje wyniki prezes Grupy Tesco Philip Clarke.

- Mimo licznych wyzwań, wykonaliśmy kolejny krok w realizacji naszych strategicznych celów. Wzmacniamy nasz biznes w Wielkiej Brytanii, stale dążymy do bycia liderem w wielokanałowym handlu i konsekwentnie rozwijamy się na rynkach międzynarodowych - dodaje.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • stefan 02-10-2013, 15:34:
najważniejsze to jak najdłużej trzymać się stołka..

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH