Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Prezes Tesco: Polski rynek handlowy musi zostać skonsolidowany

Tesco widzi konieczność konsolidacji polskiego sektora handlu detalicznego, wynika z wypowiedzi prezesa Ryszarda Tomaszewskiego. Spółka zaznacza jednak, że priorytetem pozostaje dla niej rozwój organiczny.

"Polski rynek musi zostać skonsolidowany. Obecnie działa na nim zbyt wiele podmiotów" - powiedział Tomaszewski na konferencji związanej z podsumowaniem 15-lecia działalności firmy na polskim rynku. Zaznaczył jednak, że Tesco stawia przede wszystkim na rozwój organiczny.

Zdaniem Tomaszewskiego, rozwój organiczny jest obecnie tańszy i bardziej efektywny. Zaznaczył jednak, że jeśli nadarzy się okazja akwizycyjna a wycena będzie odpowiednia, to Tesco może się zdecydować na akwizycję. Przypomniał, że w Polsce spółka dokonała trzech przejęć.

Tesco podało, że w ciągu 15 lat działalności zainwestowało w Polsce blisko 10 mld zł. Na koniec 2009 r. spółka miała w Polsce 326 sklepów. Spółka zatrudnia obecnie w Polsce 28 tys. osób. W obecnym roku finansowym (kończącym się w lutym) spółka ma otworzyć łącznie ok. 50 nowych sklepów w róznych formatach a w kolejnym roku obrotowym - podwoić to tempo wzrostu. W najbliższym czasie ma też otworzyć nowy magazyn centralny na południu Polski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ryszard Tomaszewski RSS ALERT    /    konsolidacja handlu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.170.48
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.