Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Unilever: Na rynku FMCG w Polsce nie ma oznak spadku

  • Autor: portalspozywczy.pl, Barbara Woźniak, Paulina Bełżecka
  • Data: 27-05-2013, 16:06
Prezes Unilever: Na rynku FMCG w Polsce nie ma oznak spadku
Harm Goossens, prezes Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej. Fot. Unilever

Na rynku FMCG w Polsce nie widać żadnych większych oznak spadku, mimo że konsumenci czują presję na oszczędzanie - ocenia prezes Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej Harm Goossens. Dodaje, że dalszy wzrost tego rynku będzie zależał od wzrostu PKB w Polsce, ale zaznacza, że spodziewa się powrotu lepszej koniunktury gospodarczej w drugiej połowie roku.

- Nie widzimy żadnych większych oznak spadkowych na polskim rynku FMCG, natomiast są różnice pomiędzy poszczególnymi kategoriami. Cały rynek rośnie, ale dalszy wzrost będzie zależał od wzrostu PKB. Zakładamy, że w drugiej połowie roku na polski rynek powróci lepsza koniunktura - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Goossens.

Prezes podkreśla, że nie można mówić o kryzysie w Polsce, gdzie PKB nadal rośnie, ale dodaje, że konsumenci widzą większą presję na oszczędzanie.

- Kiedy tu przyjechałem osiem miesięcy temu wszyscy mówili mi o kryzysie, a wcześniej spędzałem dużo czasu w Hiszpanii, Portugalii i Grecji, więc teraz zawsze mówię moim kolegom - jeśli chcesz zobaczyć kryzys to pojedź ze mną do Grecji. Rozumiem, że ludzie w Polsce czują się nieco inaczej niż wcześniej, ze względu na wzrost w przeszłości, który naprawdę był wysoki. Teraz jest niższy, ale to nadal jest wzrost - PKB nadal rośnie, wiele rynków rośnie - mówi Goossens.

- Ludzie widzą większą presję na oszczędzanie. Oficjalnie nie można nazwać obecnej sytuacji gospodarczej kryzysem, ale ludzie czują, że muszą oszczędzać i że muszą wydawać pieniądze nieco inaczej, a poza tym wiedzą doskonale jak wydawać pieniądze - chcą mieć odpowiednią wartość za odpowiednią cenę - dodaje.

Mówi też, że konsumenci w Polsce piją np. coraz więcej herbat owocowych i zielonych, zaś spożycie herbat czarnych utrzymuje się na stabilnym poziomie.

Prezes zaznacza, że w Polsce rynek detaliczny wciąż rośnie i jest to rynek różnych formatów sklepów, od małych po duże hipermarkety.

- To fascynujące, ponieważ tu w Polsce z perspektywy „detalicznej" jest dosłownie wszystko, są zarówno małe sklepiki w małych miasteczkach, jak też i duże supermarkety takie jak Tesco, Carrefour czy Auchan i wszystko inne pomiędzy, a rynek rośnie - mówi Goossens.

Prezes powiedział też, że jego celem jest wzrost działalności Unilevera w Polsce i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

- Dla Unilevera Europa, a także oczywiście Polska jest bardzo ważna. Ważny jest wzrost naszej działalności i widzę mnóstwo możliwości tego wzrostu, zaś moim głównym celem jest właśnie dalszy rozwój naszej firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w tym również w Polsce - mówi Goossens.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 770) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH