REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Unilever: Na rynku FMCG w Polsce nie ma oznak spadku

  • Autor: portalspozywczy.pl, Barbara Woźniak, Paulina Bełżecka
  • Data: 27-05-2013, 16:06
Prezes Unilever: Na rynku FMCG w Polsce nie ma oznak spadku
Harm Goossens, prezes Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej. Fot. Unilever

Na rynku FMCG w Polsce nie widać żadnych większych oznak spadku, mimo że konsumenci czują presję na oszczędzanie - ocenia prezes Unilever w Europie Środkowo-Wschodniej Harm Goossens. Dodaje, że dalszy wzrost tego rynku będzie zależał od wzrostu PKB w Polsce, ale zaznacza, że spodziewa się powrotu lepszej koniunktury gospodarczej w drugiej połowie roku.

REKLAMA

- Nie widzimy żadnych większych oznak spadkowych na polskim rynku FMCG, natomiast są różnice pomiędzy poszczególnymi kategoriami. Cały rynek rośnie, ale dalszy wzrost będzie zależał od wzrostu PKB. Zakładamy, że w drugiej połowie roku na polski rynek powróci lepsza koniunktura - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Goossens.

Prezes podkreśla, że nie można mówić o kryzysie w Polsce, gdzie PKB nadal rośnie, ale dodaje, że konsumenci widzą większą presję na oszczędzanie.

- Kiedy tu przyjechałem osiem miesięcy temu wszyscy mówili mi o kryzysie, a wcześniej spędzałem dużo czasu w Hiszpanii, Portugalii i Grecji, więc teraz zawsze mówię moim kolegom - jeśli chcesz zobaczyć kryzys to pojedź ze mną do Grecji. Rozumiem, że ludzie w Polsce czują się nieco inaczej niż wcześniej, ze względu na wzrost w przeszłości, który naprawdę był wysoki. Teraz jest niższy, ale to nadal jest wzrost - PKB nadal rośnie, wiele rynków rośnie - mówi Goossens.

- Ludzie widzą większą presję na oszczędzanie. Oficjalnie nie można nazwać obecnej sytuacji gospodarczej kryzysem, ale ludzie czują, że muszą oszczędzać i że muszą wydawać pieniądze nieco inaczej, a poza tym wiedzą doskonale jak wydawać pieniądze - chcą mieć odpowiednią wartość za odpowiednią cenę - dodaje.

Mówi też, że konsumenci w Polsce piją np. coraz więcej herbat owocowych i zielonych, zaś spożycie herbat czarnych utrzymuje się na stabilnym poziomie.

Prezes zaznacza, że w Polsce rynek detaliczny wciąż rośnie i jest to rynek różnych formatów sklepów, od małych po duże hipermarkety.

- To fascynujące, ponieważ tu w Polsce z perspektywy „detalicznej" jest dosłownie wszystko, są zarówno małe sklepiki w małych miasteczkach, jak też i duże supermarkety takie jak Tesco, Carrefour czy Auchan i wszystko inne pomiędzy, a rynek rośnie - mówi Goossens.

Prezes powiedział też, że jego celem jest wzrost działalności Unilevera w Polsce i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

- Dla Unilevera Europa, a także oczywiście Polska jest bardzo ważna. Ważny jest wzrost naszej działalności i widzę mnóstwo możliwości tego wzrostu, zaś moim głównym celem jest właśnie dalszy rozwój naszej firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w tym również w Polsce - mówi Goossens.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH