Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Prezes UOKiK: Przepisy dot. ograniczenie marek własnych w sieciach raczej nie w tej kadencji Sejmu

W sprawie planów dotyczących ograniczenia obecności marek własnych w sieciach handlowych odbyło się niedawno spotkanie zespołu, w skład którego weszli przedstawiciele kilku ministerstw. Jednak do uchwalenia ustawy regulującej tę kwestię jest jeszcze bardzo daleko – wynika z wypowiedzi prezesa UOKiK Marka Niechciała.

Prezes UOKiK: Przepisy dot. ograniczenie marek własnych w sieciach raczej nie w tej kadencji Sejmu
Marek Niechciał, prezes UOKiK fot. PTWP

- Odbyło się spotkanie zespołu dyrektorów z MSZ, MPiT i ministerstwa rolnictwa, na którym dyskutowano jak podejść do tego tematu. Będą kolejne takie spotkania, jednak do ustawy jest jeszcze daleko. Są to raczej pomysły na bardzo wczesnym etapie – powiedział w środę Marek Niechciał dziennikarzom.

Jego zdaniem, trudno powiedzieć, czy w tym roku możliwe jest uchwalenie ustawy regulującej kwestię obecności marek własnych w sieciach. Marek Niechciał zwrócił jednak uwagę, że do końca obecnej kadencji Sejmu pozostało stosunkowo mało zaplanowanych posiedzeń. - Nowy Sejm ruszy od listopada, a najczęściej pierwsze posiedzenia to spotkania organizacyjne. Trudno się wypowiadać, na ile ten problem będzie rozpatrywany jeszcze w tym parlamencie, czy przejdzie wszystkie etapy legislacyjne - powiedział.

Przypomnijmy, na początku marca premier Mateusz Morawiecki powiedział: Zdecydowanie chcemy doprowadzić do tego, żeby na półkach były towary z markami polskimi, a nie tylko (…) z markami sklepów wielkopowierzchniowych. Chcemy, aby w ten sposób rolnicy mogli budować siłę swojej marki.

Rozwiązania prawne w sprawie ograniczenia sprzedaży marek własnych przez sieci handlowe już istnieją. Mówi o tym art. 17d. Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji art. 17d. stanowi czynem nieuczciwej konkurencji jest wprowadzanie do obrotu przez sieci sklepów dyskontowych towarów w ilości przewyższającej 20% wartości obrotów z markami stanowiącymi własność właściciela sieci lub podmiotów zależnych. Przepis ten został wprowadzony do ustawy już w lipcu 2002 roku.

Czytaj więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    UOKiK RSS ALERT    /    Marek Niechciał RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.166.133.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.