REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Żabka Polska: Chcemy być postrzegani jako lider cenowy w naszej kategorii sklepów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-10-2012, 16:01
Prezes Żabka Polska: Chcemy być postrzegani jako lider cenowy w naszej kategorii sklepów
Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska

- Celem naszych działań jest, aby Żabka była postrzegana jako lider cenowy w kategorii sklepów małoformatowych. Nigdy nie zbliżymy się poziomem cen np. do sklepów dyskontowych. Natomiast cena musi być akceptowalna dla klienta (...) - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

REKLAMA

Nadchodząca kolejna fala spowolnienia gospodarczego w Polsce, to kolejne wyzwanie dla działających na naszym rynku sieci handlowych. Oficjalne prognozy rządu mówią o 2,9 proc. wzrostu PKB w 2012 r. i 2,2 proc. w 2013 r., to pokazuje, że gospodarka zwalnia.

- Nadal mamy wzrost, ale mniej satysfakcjonujący. Myślę, że wszystkie sieci handlowe i dostawcy przygotowują się do tego spowolnienia. Klient jest coraz bardziej wrażliwy cenowo. 5 lat temu cena była wskazywana przez klientów jako istotny czynnik zakupowy dopiero na 6. miejscu. Dzisiaj wskazywana jest na miejscu 1. Myślę, że nikt świadomie zarządzający firmą i podejmujący strategiczne decyzje, nie może lekceważyć tego faktu. My także staramy się dostosować naszą ofertę asortymentową i cenową do potrzeb klienta bardziej wrażliwego cenowo - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

I dodaje: - Chcemy, aby Żabka była postrzegana jako lider cenowy w kategorii sklepów małoformatowych. Nigdy nie zbliżymy się poziomem cen np. do sklepów dyskontowych. Tam głównym atrybutem jest cena, w przypadku naszych placówek jest to bliskość klienta i rzetelnie dobrany asortyment. Natomiast cena musi być akceptowalna dla klienta, jednocześnie niższa niż w pozostałych sklepach małoformatowych, zarówno działających samodzielnie, jak i w ramach dużych systemów franczyzowych.

Jacek Roszyk pytany przez serwis www.portalspozywczy.pl, czy kolejny rok będzie dużo trudniejszy, niż obecny, stwierdził że „nie chciałby wróżyć".

- Pojawia się wiele różnych prognoz, które potem nie zawsze się sprawdzają. Jedno jest pewne, będą takie sektory, które poradzą sobie lepiej i takie, które czeka trudny czas. Będą liderzy rozwoju i wszystko wskazuje na to, że my znajdziemy się właśnie w czołówce. W tej grupie na pewno będą także sklepy dyskontowe, które nie tylko wykorzystują główny atut - niską cenę, ale także przeznaczają ogromne pieniądze na kampanie reklamowe, prześcigając się w pomysłach. Jednak większość firm handlowych może tylko pomarzyć o takich budżetach, jakimi dysponują dyskonty. Pozostaje kwestia jak zachowają się hipermarkety, a także jak klienci zachowają się wobec sieci supermarketów takich jak Alma czy Piotr i Paweł - tłumaczy prezes spółki Żabka Polska.

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH