Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Żabki: Chcemy wypracować nową strategię współpracy z naszymi dostawcami

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-10-2012, 09:21
Prezes Żabki: Chcemy wypracować nową strategię współpracy z naszymi dostawcami
Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

- Na temat planów ograniczenia asortymentu w sklepach sieci Żabka i Freshmarket - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

Rozmowa z Jackiem Roszykiem, prezesem zarządu Żabka Polska została przeprowadzona pod koniec sierpnia 2012 r. i opublikowana we wrześniowym wydaniu magazynu Rynek Spożywczy. Obecnie publikujemy kolejny fragment wywiadu.

Żabka chce mocno ograniczyć asortyment.

Tak, to już postanowione. Teraz trzeba tylko wykonać technicznie to, co zostało ustalone w ramach decyzji strategicznych. Chcemy się pozycjonować jako sklep codziennych zakupów, a nie tylko zakupów impulsowych. Za taką zmianą marketingową musi iść zarządzanie poszczególnymi kategoriami. Cała strategia odnośnie tej kwestii jest już ustalona.

Jak wygląda kalendarz działań?

Do połowy września mamy zakończyć wszystkie prace i rozpocząć rozmowy z naszymi dostawcami, tak by wiedzieli, jakie produkty staną się strategiczne dla Żabki. Jest to właśnie nasza odpowiedź na zmieniające się oczekiwania rynkowe. Nadal chcemy pozostać dla dostawców strategicznym partnerem, który się rozwija i gwarantuje producentom marek brandowych wzrost sprzedaży nie tylko numeryczny, ale także ilościowy.

Liczba produktów ma spaść średnio do 1,3 tys., to górna granica?

Prace związane z ograniczeniem asortymentu i analizą poszczególnych kategorii zakończymy w połowie września. 1,3 tys. produktów to jedynie wywoławcza liczba. Dopiero po zakończeniu przeglądu będziemy mieli dokładne dane, dotyczące planowanych zmian. Jedno jest pewne, projekt zostanie zrealizowany. Oczywiście wspomniane „ograniczenia" rożnie będą wyglądały w zależności od formatu sklepu, bo inaczej asortyment będzie wyglądał we Freshmarkecie, a inaczej w Żabce, która ma 50 lub 100 mkw. powierzchni sprzedaży.

Czy już wiadomo ilu dostawcom Żabka będzie musiała podziękować za współpracę w związku z tymi zmianami?

Zanim będę mógł powiedzieć o szczegółach projektu, najpierw chciałbym je zakomunikować naszym dostawcom. Planujemy takie spotkanie na początku października, po zakończonych analizach asortymentu. Chcielibyśmy uczciwie porozmawiać z naszymi dostawcami i wypracować nową strategię współpracy, która uwzględniała będzie m.in. potrzeby naszego klienta. Są produkty, które nie będą mieściły się na półce dlatego, że klient tak decyduje, nie firma Żabka Polska. Część produktów po prostu słabiej się sprzedaje.

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH