Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Żabki: Sieci handlowe muszą wziąć na siebie wzrost cen energii elektrycznej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-12-2011, 16:51
Prezes Żabki: Sieci handlowe muszą wziąć na siebie wzrost cen energii elektrycznej
Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska

Wszystkie sieci bardzo mocno odczuwają wzrost cen energii elektrycznej, szczególnie że w obecnych realiach bardzo trudno je bezpośrednio przełożyć na klienta. Raczej dzieje się odwrotnie, sieci handlowe muszą je wziąć na siebie - mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska.

- Poza tym mamy tendencję do ciągłego obniżania cen, co sieci także muszą uwzględnić w ponoszonych kosztach. Wszyscy operatorzy starają się na różne sposoby ograniczać te koszty, czy to przez wprowadzanie bardziej energooszczędnych urządzeń, optymalizacji stawki płaconej w poszczególnych porach za energię, czy też renegocjowanie umów, a nawet zmiana dystrybutorów energii elektrycznej - dodaje prezes sieci Żabka.

- W naszym przypadku mamy swego rodzaju sprzeczność, bo z jednej strony musimy ograniczać koszty, w tym koszt energii, a z drugiej strony jeżeli chcemy z naszymi sklepami convenience dojść do standardów takich sieci jak np. 7Eleven, czy Tesco Express, to musimy wstawić do środka więcej chłodni, lodówek i zamrażarek. Ten sprzęt jest niezwykle energochłonny, nawet wtedy gdy będziemy instalować najbardziej energooszczędny sprzęt - tłumaczy Jacek Roszyk.

Jak wyjaśnia prezes sieci Żabka „pojawia się dylemat, o ile podniosą się nakłady, nie tylko na inwestycje w nowe urządzenia, ale koszty funkcjonowania takiego sklepu ze względu na koszty poboru energii".

- Należy bardzo uważnie policzyć, czy wzrost sprzedaży nowych kategorii asortymentowych, np. convenience food jest w stanie zrekompensować dodatkowe koszty. Każda sieć i właściciel sklepu musi odrobić takie zadanie domowe. My zdecydowanie idziemy w kierunku klasycznego sklepu convenience typu zachodniego, to jest droga, którą obraliśmy. A z naszych wyliczeń wynika, że remodeling sklepów przynosi 15-proc. wzrost obrotów, tym samym zmiana jest opłacalna - podsumowuje Jacek Roszyk.

Żabka Polska miała w 2010 roku 2,34 mld zł przychodów ze sprzedaży. W tym roku chce osiągnąć 2,84 mld zł, co będzie oznaczało wzrost o ponad 21 proc. Do sieci należy 2500 sklepów Żabka i ok. 80 supermarketów pod szyldem Freshmarket.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH