Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Prezes Żabki: W segmencie gotowych przekąsek stawiamy na marki własne 

Tomasz Suchański, prezes spółki Żabka podkreśla, że w większości sklepów sieci Żabka zakupy impulsowe stanowią 80-90 proc. sprzedaży – Klienci realizują u nas inne potrzeby niż w supermarketach i hipermarketach – są to przede wszystkim zakupy wynikające z doraźnej potrzeby. Ponadto oczekują od nas gotowych rozwiązań, dlatego postawiliśmy na produkty z kategorii tzw. „Quick Meal Solutions”. Pod tym hasłem kryją się gotowe przekąski i posiłki, wśród których dominują produkty naszych marek – tłumaczy.

Prezes Żabki: W segmencie gotowych przekąsek stawiamy na marki własne 
Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska. Fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 07-11-2019, 11:50

– Wśród  marek Żabki mamy takie marki jak Foodini, Wycisk, Szamam czy Dobra Karma. Te produkty zaspokajają bardzo różne potrzeby: Foodini – to zdrowa przekąska, Wycisk – zdrowy napój z soków wyciskanych, a Dobra Karma to zdrowe produkty bez konserwantów i cukru – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Suchański, prezes spółki Żabka.

– Budujemy asortyment w taki sposób, aby  odpowiedzieć na oczekiwania wszystkich naszych klientów. W Żabka Café oferujemy na przykład w ramach marki własnej słodkie przekąski jak sernik królewski czy jabłecznik, produkowane przez polskich producentów – wyjaśnia Tomasz Suchański.

Dodaje, że podczas ustalania rodzaju asortymentu marek własnych, w Żabce nie myśli się w typowych kategorii spożywczych, takich jak napoje czy słodycze. – Myślimy "misjami", np. "śniadanie", "szybka przekąska" lub "impreza". Chociaż mamy też marki własne w tradycyjnych kategoriach – świetnym przykładem jest napój Level Up, który w kategorii napojów energetycznych jest liderem sprzedaży – tłumaczy prezes.

Żabka w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Suchański podkreśla, że w grudniu będzie otwarcie sześciotysięcznego sklepu. – Przekraczamy następną granicę naszej ekspansji i kontynuujemy rozwój w dotychczasowym tempie – co roku otwieramy około 700 sklepów. W kolejnych latach od rynku będzie zależało, czy będzie to 800 czy 600 placówek, ponieważ nie definiujemy naszych celów, jako sztywnych liczb. Bardziej reagujemy na możliwości tworzone przez rynek – opowiada Tomasz Suchański.

Jesienią 2018 roku Żabka rozpoczęła projekt, określany jako "sklep jutra", będący swoistym inkubatorem innowacji. Przypomnijmy, projekt obejmuje szereg rozwiązań technologicznych, które dotyczą zarówno zaplecza sieci handlowej, jak i udogodnień dla franczyzobiorców i klientów. Jednym z elementów innowacji w Żabce jest aktywne wykorzystanie sztucznej inteligencji, która pozwala dostosowywać ofertę do potrzeb konkretnych klientów, począwszy od lokalizacji sklepu, a skończywszy na asortymencie i komunikacji. W rezultacie klient znajduje w sklepie produkt, którego potrzebuje i kupuje go w sposób dla siebie najwygodniejszy.

Na jakim etapie są „sklepy jutra”? – W ponad stu sklepach w Polsce są obecnie testowane rozwiązania zaproponowane w ramach projektu „sklep jutra”. Poszczególne placówki są miejscem weryfikacji różnych rozwiązań, aby na koniec wybierać do wdrożenia te najbardziej użyteczne z punktu widzenia wygody klienta i franczyzobiorcy. Przykładem jest system komunikacji interaktywnej w sklepach, określany jako „digital signage”. Statyczne plakaty i informacje w sklepie zastępujemy ekranami ze zmienną treścią. Dzięki temu klienci otrzymują bardziej aktualne informacje w przystępnej formie i wiedzą o każdej zmianie w ofercie. System uwzględnia na przykład zmiany pogody, dzięki czemu klient dostaje informacje o produktach potrzebnych mu w danym momencie, np. napojach orzeźwiających i lodach w upalny dzień. Obecnie wdrażamy to usprawnienie w kilkudziesięciu sklepach i planujemy rozszerzyć je na kolejne nasze placówki – tłumaczy Tomasz Suchański.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Suchański RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.93.74.227
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.