Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci mięsa drobiowego wolą sprzedawać pod swoimi markami

  • Autor: Newseria
  • Data: 25-03-2015, 13:32

Udział marek własnych w sprzedaży sieci super-, hipermarketów i dyskontów rośnie. Produkcją takich wyrobów na ich zlecenie zajmują się często producenci mający w ofercie także swoje, markowe wyroby. Część z nich świadomie ogranicza jednak przyjmowanie zamówień w segmencie marek własnych, co uzasadniają możliwością pełnej identyfikacji produktu, aż do momentu sprzedaży konsumentowi.

Ryszard Waśniewski, dyrektor zarządzający w Indykpol Brand Management, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria mówi, że wszystkie sieci handlowe starają się czymś oryginalnym wyróżnić: w ubiegłym roku głównym elementem, który lansowano trochę na siłę, była świeżość wyrobów oraz dostępność i szerokość oferty, zaś dzisiaj mówi się też o niskich cenach: wyroby markowe, świeże i relatywnie wysokiej jakości, powinny być tak samo tanie, jak te niemające marki.

Klienci są coraz bardziej świadomi i liczy się dla nich nie tylko cena, lecz także zdrowie, sposób odżywiania i wygoda dokonywanych zakupów.

Sieci handlowe coraz częściej stawiają na marki własne, które najczęściej produkują firmy, produkujące również własne markowe produkty. Waśniewski, podkreśla, że tylko w nielicznych przypadkach sieci inwestują we własne fabryki, a dziś niewiele sieci, w zaledwie kilku krajach, ma jednocześnie własne fabryki.

Według Waśniewskiego tzw. integracja pionowa, w której sieć handlowa posiada własne zakłady produkcyjne, systemy dystrybucji oraz sklepy, nie daje tak znaczącej jak kiedyś przewagi konkurencyjnej. Podkreśla, że Indykpol, jako producent, nie jest zainteresowany rozwojem integracji pionowej w zakresie zaopatrzenia i dostarczania klientom wyrobów.

Podkreśla, że Indykpol jako lider produkcji mięsa drobiowego w Polsce stara się utrzymać to, co jest dla spółki najważniejszą zaletą, czyli markę. Dodaje, że Indykpol nie wytwarza dużych ilości artykułów niemarkowych, bo stanowią one około 20 proc. produkcji.

Z raportu firmy badawczej Nielsen wynika, że prawie co czwarta złotówka wydana na artykuły codziennego użytku przeznaczana jest przez konsumentów na produkty sprzedawane pod marką własną sieci handlowych. Według analityków tego rodzaju artykuły odpowiadają za wzrost sprzedaży towarów konsumpcyjnych odnotowany w trakcie poprzedzających badanie dwunastu miesięcy. Konsumenci wydali na nie ogółem 21 mld zł, czyli o 2,8 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH