REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Producenci muszą dostosować ofertę do zmieniającego się handlu

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 24-01-2014, 16:28
Producenci muszą dostosować ofertę do zmieniającego się handlu
Marek Moczulski, doradca gospodarczy. Fot. PTWP

W ostatnim roku producenci ponosili konsekwencje dużych zmian na rynku handlu w Polsce, szczególnie rozwoju dyskontów. Sieci te nie maja nadal ambitne plany ekspansji i w najbliższym czasie producenci będą musieli dostosować swoja ofertę do oczekiwań operatorów handlowych - ocenia Marek Moczulski, doradca gospodarczy.

REKLAMA

Zdaniem Marka Moczulskiego, przedsiębiorstwa z sektora spożywczego nie odczuły silnie kryzysu, choć wiele zależało od branży. - Nie było istotnego wyhamowania konsumpcji czy jej spadku, jak to miało miejsce w wielu krajach Europy Środkowo - Wschodniej, gdzie w 2009 czy 2010 roku wystąpiły istotne spadki konsumpcji w wielu kategoriach. W Polsce nic takiego się nie zdarzyło. Mówimy raczej o sytuacji stabilizacji lub wyhamowania wzrostu - ocenia ekspert.

- Natomiast to, co było istotne dla producentów, to dosyć duże zmiany na rynku handlu. Okres kryzysu został wykorzystany przez sieci dyskontowe do dynamicznego rozwoju. Całkiem zmieniła się sytuacja jeśli chodzi o dystrybucję produktów spożywczych, o kanały dotarcia do konsumentów - dodaje.

Jak zauważa, od 2008 roku dyskonty bardzo się rozwinęły, co dla firm ma duże konsekwencje. - Spółki, które nie miały istotnego brandu albo nie mogły produkować na zlecenie sieci dyskontowych, mogły popaść w duże trudności finansowe. Tutaj wyjściem dla firm był eksport, którym firmy mogły nadrobić słabszą pozycję w sieciach dyskontowych - mówi Marek Moczulski.

Zwraca uwagę, że plany ekspansji dyskontów są ambitne. - Te sieci nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa. Wiele firm musi to wziąć pod uwagę, musi się przystosować do rodzajów promocji , oczekiwań. To może mieć wpływ na marże. Ponadto, konsoliduje się także tzw. handel tradycyjny, tutaj także zachodzi dużo zmian, mocno rozwija się franczyza. To powoduje, że handel jest coraz bardziej zorganizowany i trudno już nawet oddzielać handel tradycyjny od handlu nowoczesnego. Ten podział coraz bardziej zanika - mówi Marek Moczulski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH