Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci zaczynają na powrót dostrzegać potencjał handlu tradycyjnego

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 18-02-2010, 19:27
Producenci zaczynają na powrót dostrzegać potencjał handlu tradycyjnego

Zdaniem Krzysztofa Kowalnika, właściciela sieci PSH Promyk duzi producenci FMCG na powrót zwracają się z korzystną ofertą do sklepów handlu tradycyjnego. - Przez długi czas ta współpraca była naprawdę utrudniona, bo produceni za swoich partnerów uważali tylko przedstawicieli handlu nowoczesnego. Teraz obserwujemy powrót do normalnych relacji - mówi Krzysztof Kowalnik.

Jego zdaniem wpływ na taką sytuację miała rosnąca przez lata pozycja handu nowoczesnego. Okazało się jednak, że kanał ten do granic możliwości chce swoją przewagę i dyktuje producentom bardzo wyśrubowane normy.

- Dla nas kończyło się to tym, że musieliśmy kupować towary po takich cenach, po jakich hipermarkety sprzedają je klientom - mówi Krzysztof Kowalnik.

Teraz, gdy producenci zostali zmęczeni opłatami półkowymi w sieciach handlowych starają się wrócić do partnerskiej współpracy z sieciami sklepów tradycyjnych. - Obserwuje pozytywne zachowania dużych partnerów, dostawców Coca-Coli, Żywca, Wedla, którzy chcą budować u nas szerszą ekspozycję, bardziej dbają o swoją promocję, stosują zachęty dla klientów i sprzedawców. To wszystko powoduje, że z powrotem jesteśmy w stanie konkurować z dużymi sklepami - dodaje Krzysztof Kowalnik.

W jego opinii producenci przekonali się, że choć handel tradycyjny jest bardziej rozdrobniony to nadal stanowi poważną siłę, bo odpowiada za 60 proc. sprzedaży żywności. Wcześniej jego zdaniem producenci takie same warunki stawiali sklepom, które robią 200 tys. obrotu, jak i tym, które mają 2 mln sprzedaży.

Polska Sieć Handlowa Promyk skupia 65 małych, głównie wiejskich sklepów wwojewództwie świętokrzyskim, lubelskim i podkarpackim oraz w południowejczęści województwa mazowieckiego. Członkowie sieci funkcjonują w oparciu o umowę partnerską, ale uczestnictwo w grupie jest bezpłatne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Witek 19-02-2010, 10:21:
Bo tu masz bliżej... jeśli doliczysz koszty dojazdu to okażę się iz za kg marchwi, pietruszki czy pół chleba nie opłaca się tracić pół godziny czasu i paliwo. Kupujesz więc najbliżej.
  • olisadebe 19-02-2010, 09:46:
A ja wole kopnąć w dupę drobnych polskich cwaniaczków, handlujących na wyśrubowanych marżach i wysokich cenach zakupu. Dlaczego niby miałbym kupować drożej w tradycyjnym sklepiku, gdy mogę taniej w markecie.
  • Szerszeń 18-02-2010, 21:35:
A ja bym tych Wielkich zagranicznych cwaniaków kopnął w dupę. Jak było dobrze to ich nie było , jak się pogorszyło to sobie o małych i średnich firmach polskich przypomnieli. Ciekawę kiedy znowu nas oleją?

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH