REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Producenci żywności mają dość sieci handlowych i stawiają na własne sklepy

  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • Data: 28-01-2010, 08:40
Producenci żywności mają dość sieci handlowych i stawiają na własne sklepy

Wielu producentów żywności narzeka, że sieci handlowe dyktują niemoralne warunki cenowe oraz terminy płatności za dostarczony towar. Dlatego coraz więcej producentów planuje sprzedawać swój asortyment poprzez własne sklepy. W tym roku może powstać nawet 100 takich lokali - czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

REKLAMA

Rozwój firmowych sklepów planują producenci z branży mięsnej oraz mleczarskiej. Zdaniem ekspertów te sektory podlegają największym naciskom ze strony sieci. W tym roku ma przybyć 15-20 nowych delikatesów mięsnych u Rzeźnika, które rozwija PMB.

Jak czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej dalsze plany rozwoju własnej sieci sklepów ma też Mlekovita, która ma w sieci już 42 placówki. Firma planuje intensywną ekspansję sklepów, dlatego zdecydowała się na otwieranie również lokali franczyzowych.

Zakłady Mięsne Sobkowiak, które ze względu na trudne warunki współpracy z sieciami nie zdecydowały się do nich wejść i postawiły na sprzedaż wyłącznie we własnych sklepach. Obecnie firma prowadzi 160 sklepów,a w tym roku jest plan otwarcia kolejnych 10 - informuje Dziennik Gazeta Prawna.

Producenci żywności decydują się na inwestowanie we własne sklepy również dla poprawy wizerunku. Producent słodyczy Wawel przyznaje, że otwierając salony chce przybliżyć konsumentom ofertę i zwiększyć rozpoznawalność marki.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Witek 28-01-2010, 11:38:
Od dawna mądrzejsza część producentów dba o rozwój swoich własnych sieci sklepów. Szacuje się iż w tej dekadzie ten sektor sprzedaży może byc większy od sektora marketów. Pewnym kuriozum jest fakt iż ten kanał dystrybucji przespały największe firmy w branży mięsnej czy mleczarskiej. Ale brak tam wykwalifikowanej kadry managerskiej robi swoje.
  • rolnik 28-01-2010, 09:51:
Czas najwyższy ! Zamiast narzekać na sieci, juz dawno to powinni zrobić !
Ciekawe tylko , kto będzie kontrolował im marże w tych firmowych sklepach, tak jak oni chcą kontroli marż w sieciach.
Wtedy powiedzą , że jest wolny rynek i to klient zdecyduje.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH