Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Produkcja pod logo sklepu pomoże przetrwać kryzys

  • Autor: Gazeta Prawna
  • Data: 03-03-2009, 08:22

Największe sieci sklepów miesięcznie zlecają produkcję nawet za 3 mln zł. Marża producenta marki własnej sieci to średnio 1,5 proc., a towar jest do 20 proc. tańszy. Polskie sklepy, jak Społem i Marcpol, także deklarują wprowadzanie towarów pod swoim logo - podaje Gazeta Prawna.

Produkowanie dla sieci handlowych może być sposobem nawet na rozwój firmy. Ograniczanie wydatków przez klientów sprzyja tańszym towarom, w tym również oferowanym pod logo Tesco, Carrefoura czy Auchan, bo są one tańsze średnio o 20 proc. od markowych odpowiedników.

Jak szacują sieci, sprzedaż produktów marki własnej rośnie w ostatnim czasie o kilka procent miesięcznie. Jeśli to tempo się utrzyma, to mogą sprawdzić się prognozy zakładające wzrost udziału marki własnej w sprzedaży detalicznej do poziomu 20-25 proc. Obecnie nie przekracza on 13 proc.

- Mamy 500 takich produktów. Docelowo chcemy je mieć we wszystkich głównych grupach asortymentowych - mówi Dorota Patejko z Auchan.

Na markę własną stawiają też polskie sieci handlowe - Społem, Marcpol czy Polska Grupa Supermarketów.

To dobra wiadomość dla producentów, którzy szukają zbytu w obliczu ograniczonego popytu. Szczególnie tych, którzy nie widz±, co zrobić z niewykorzystanymi mocami produkcyjnymi, na zwiększenie których zdecydowali się dwa, trzy lata temu na fali dobrej koniunktury, zaciągając przy okazji kredyt - czytamy w Gazecie Prawnej.

Jak zaznacza Małgorzata Machnicka, główny analityk handlu detalicznego w PMR, produkowanie pod markami sieci handlowych może być opłacalne, ale tylko w przypadku większych firm.

- Tylko one dysponują odpowiednim zapleczem do obsługi wciąż rozwijających się sieci handlowych - podkreśla.

Jak podaje Gazeta Prawna, podobnie uważa Krzysztof Półgrabia, prezes Grupy Pamapol, której najnowsza strategia rozwoju zakłada oprócz produkcji towarów pod własnymi markami również wytwarzanie produktów pod logo sieci handlowych. To ma zapewnić firmie wzrost przychodów w tym roku o 15-20 proc. Przychody ze sprzedaży produktów markowych mają wynieść 10-12 proc., natomiast z marek własnych oraz podprodukcji dla innych firm 25-30 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH