Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Produkty Klasztorne poprawiają wyniki; stawiają na nabiał

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-08-2015, 09:32
Produkty Klasztorne poprawiają wyniki; stawiają na nabiał
fot. Produkty Klasztorne

Produkty Klasztorne, spółka produkująca żywność metodami tradycyjnymi, zwiększyła sprzedaż w pierwszym półroczu 2015 roku o ponad 7 proc. i poprawiła wynik netto. Spółka chce zwiększać udział produktów nabiałowych w swoich przychodach.

Przychody ze sprzedaży na koniec II kwartału 2015 r. wyniosły narastająco 1,72 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 7,7 proc. w porównaniu do sprzedaży na koniec II kwartału 2014 roku, gdy przychody wyniosły łącznie 1,59 mln zł.

Na koniec czerwca 2015 roku strata netto spółki wyniosła 272 tys. zł wobec 448 tys. zł rok wcześniej.

Jednocześnie w analizowanym okresie w stosunku do roku ubiegłego koszty sprzedaży spadły o ok. 2 proc. i wyniosły 1 987 842,20 zł.

W pierwszym kwartale 2015 r. największy udział w przychodach ze sprzedaży miał nabiał, wędliny i wyroby garmażeryjne, odpowiednio 46%, 15% i 14% przychodów. Znaczący udział w przychodach (ok. 11%) osiągnęły również przetwory. Piwo MNICH w drugim kwartale miało 4% udział w przychodach ze sprzedaży.

W drugim kwartale 2015 r. zauważalnie zwiększyła się sprzedaż nabiału i produktów garmażeryjnych. W przypadku grupy nabiałowej nastąpił znaczący wzrost sprzedaży. Odpowiednio w I kwartale 2015 nabiał stanowił 39% sprzedaży ogółem, natomiast w II kwartale 2015 r. było to już 46% sprzedaży.

- Spółka przewiduje dalsze zwiększanie udziału tej grupy produktowej w sprzedaży ogółem, z uwagi na pozyskiwanie nowych klientów, zainteresowanych w szczególny sposób produktami wytwarzanymi z górskiego mleka – poinformowała spółka.

Koszty operacyjne na koniec II kwartału 2015 r. spadły w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego o ok. 2 proc. do 1,99 mln zł.

- W kolejnych miesiącach zamiarem Spółki w ramach prowadzonej strategii jest dalsza poprawa wskaźników kosztowych, w szczególności poprzez optymalizację i redukcję kosztów transportu oraz kosztów związanych z obsługą bieżącej działalności sprzedażowej – podała spółka.

Produkty Klasztorne SA to spółka notowana na NewConnect. Podstawowym przedmiotem działalności spółki jest sprzedaż detaliczna i hurtowa artykułów spożywczych w segmencie premium wytwarzanych na bazie tradycyjnych receptur pod wspólną marką Produkt Klasztorny.

W ofercie spółki znajduje się ponad 150 podstawowych produktów, które dzielą się na 5 głównych grup asortymentowych: nabiał, wędliny, wyroby garmażeryjne, przetwory, słodycze oraz piwo o marce MNICH.

Uzupełnienie marki „Produkt Klasztorny” w obszarze produktów nabiałowych stanowi znak „Polska Czerwona Krowa”, natomiast w obszarze produktów wędliniarskich i nabiałowych przeznaczonych dla dzieci spółka ma podpisaną umowę licencyjną na korzystanie ze znaku towarowego „Uśmiech Dzieciaka”. Spółka produkuje również piwo w trzech rodzajach (jasne, pełne, ciemne) pod marką „MNICH”.

Produkty Spółki są obecne w takich sieciach jak: FreshMarket (Żabka Polska sp. z o.o.),
Delikatesy Piotr i Paweł, Top Market (Grupa PGS), Organic Farma Zdrowia, Delikatesy Organic,
PSS Społem, Anda Dystrybucja (piwo MNICH), Małpka (piwo MNICH).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH