Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Produkty Klasztorne: Wzrosły przychody w 2014 r., ale straty też są większe

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-02-2015, 15:37

Spóła Produkty Klasztorne osiągnęła w 2014 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 3,91 mln zł, co w porównaniu z przychodami ze sprzedaży za cztery kwartały 2013 r. dało wzrost o ponad 14 proc. r/r. Spółka osiągnęła jednak w 2014 roku stratę netto w wysokości 0,8 mln zł wobec 0,4 mln zł straty netto w 2013 roku.

Przychody ze sprzedaży w samym IV kwartał 2014 r. wyniosły łącznie 1,24 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 6,27 proc. w porównaniu do IV kwartału 2013 roku, gdzie przychody ze sprzedaży wyniosły 1,16 mln zł.

- Decydujący wpływ na poziom przychodów w IV kwartale 2014 r. miał okres przedświąteczny. W samym miesiącu grudniu odnotowano sprzedaż na poziomie ponad 0,5 mln zł. W IV kwartale 2014 r. znacząco wzrosła sprzedaż do sieci FreshMarket - również dzięki przeprowadzonej w sklepach sieci akcji promocyjnej - poinformowała spółka.

Spółka tłumaczy też, że decydującym wpływem na poziom kosztów sprzedaży w IV kwartale 2014 r. była konieczność utrzymywania wysokiego stanu zapasów, który podyktowany jest wymogami obsługi sklepów sieci FreshMarket oraz zwiększone koszty związane z przedświąteczną obsługą logistyczną. Z uwagi na konieczność obsługi sklepów sieci FreshMarekt zlokalizowanych w całej Polsce obsługa logistyczna stanowi najistotniejszy element kosztowy w zakresie umowy z siecią.

Dodatkowym elementem kosztowym było również zakontraktowanie nowych partii produktów, które są konieczne do zapewnienia ciągłości dostaw do klientów Spółki w kolejnych miesiącach. W tym przypadku poniesienie kosztów stanowi zakup nowych partii produktów, które będą przychodem spółki w kolejnych okresach. Wszystkie te działania istotnie wpłynęły na poziom kosztów sprzedaży. oraz zwiększenie stanu zapasów w związku z zapewnieniem obsługi sklepów należących do sieci FreshMarket w czwartym kwartale br.

W ostatnim kwartale 2014 r. największy udział w przychodach ze sprzedaży spółki miał nabiał, przetwory i wędliny odpowiednio 29 proc., 24 proc. i 16 proc. przychodów. Znaczący udział w przychodach (ok. 11 proc.) miały również produkty garmażeryjne (pierogi i krokiety). Piwo MNICH w czwartym kwartale miało 7 proc. udział w przychodach ze sprzedaży. W okresie przedświątecznym zauważalnie zwiększyła się sprzedaż przetworów, wędlin i produktów garmażeryjnych.

Podstawowym przedmiotem działalności spółki jest sprzedaż detaliczna i hurtowa artykułów spożywczych w segmencie Premium wytwarzanych na bazie tradycyjnych receptur pod wspólną marką „Produkt Klasztorny".

Oferta handlowa spółki, na którą składa się ponad 150 podstawowych produktów, dzieli się na 5 głównych grup asortymentowych: nabiał, wędliny, wyroby garmażeryjne, przetwory, słodycze oraz piwo o marce MNICH. Uzupełnienie marki „Produkt Klasztorny" w obszarze produktów nabiałowych stanowi znak „Polska Czerwona Krowa", natomiast w obszarze produktów wędliniarskich i nabiałowych przeznaczonych dla dzieci Spółka ma podpisaną umowę licencyjną na korzystanie ze znaku towarowego „Uśmiech Dzieciaka".

Spółka produkuje również piwo w trzech rodzajach (jasne, jasne pełne, ciemne) pod marką „MNICH".

Produkty spółki są obecne w takich sieciach jak: FreshMarket (Żabka Polska), Delikatesy Piotr i Paweł, Top Market (Grupa PGS), Organic Farma Zdrowia, Delikatesy Organic, PSS Społem, Anda Dystrybucja (piwo MNICH), Małpka (piwo MNICH).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • realista 14-02-2015, 17:31:
nie całe 4 mln przychodu na tylu produktach w tylu segmentach, to przecież mega lipa, sam na jednym kodzie dobrego produktu robię 7 mln, obortu rocznego a tu tyle konfekcji, szkoda czasu p. Dyrekotrze czas zamykać mało rentowny biznes. Widziałem to w sklepie, tylko sam kurz się na tym zbierał, zero zainteresowania. przykro mi
  • Dominikanin 13-02-2015, 22:53:
Podróbka Produktów Benedyktynskich....to nie moze zarabiac...:-(((
  • Grzegorz. 13-02-2015, 21:05:
miałem pomysł na te firmę . ....Oj Braciszkowie.....

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH