Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Produkty Klasztorne zwiększyły sprzedaż w I kw. 2015 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-05-2015, 10:42
Produkty Klasztorne zwiększyły sprzedaż w I kw. 2015 r.
Wzrosły przychody ze sprzedaży Produktów Klasztornych w I kw. 2015 r.

Przychody ze sprzedaży spółki Produkty Klasztorne za I kwartał 2015 r. wyniosły łącznie 960 015,63 zł, co oznacza wzrost sprzedaży o ok. 20,4 proc. w porównaniu do I kwartału 2014 roku, gdzie przychody ze sprzedaży wyniosły 764 223,71 zł. Decydujący wpływ na poziom przychodów w I kwartale 2015 r. miał okres przedświąteczny w miesiącu marcu. Strata netto spółki w I kw. spadł do 146,8 tys. zł z 260 tys. zł w I kw. 2014 r.

Również w miesiącu marcu była przeprowadzana akcja promocyjna na wybrane produkty nabiałowe w sieci FreshMarket. I kwartał br. Był kolejnym okresem w którym zauważalnie rosły przychody ze sprzedaży. Od połowy 2014 r. spółka charakteryzuje się stałym poziomem wzrostu który wynosi ok 20 proc. Taki wzrost zanotowano również w I kwartale 2015 r.

W pierwszym kwartale 2015 r. największy udział w przychodach ze sprzedaży miał nabiał, przetwory i wędliny odpowiednio 39 proc., 17 proc. i 16 proc. przychodów. Znaczący udział w przychodach (ok. 14 proc) miały również produkty garmażeryjne (pierogi i krokiety). Piwo MNICH w czwartym kwartale miało 4 proc. udział w przychodach ze sprzedaży głownie z powodu okresu zimowego. W okresie przedświątecznym zauważalnie zwiększyła się sprzedaż przetworów, produktów garmażeryjnych oraz nabiału. W przypadku nabiału w stosunku do IV kwartału 2014 r. nastąpił znaczący wzrost sprzedaży. W IV kwartale 2014 nabiał stanowił 29 proc. sprzedaży ogółem natomiast w I kwartale 2015 r. było to już 39 proc. sprzedaży.  

Decydującym wpływem na poziom kosztów sprzedaży w I kwartale 2015 r. były zwiększone koszty związane z przedświąteczną obsługą logistyczną oraz zakontraktowanie nowych partii produktów, które są konieczne do zapewnienia ciągłości dostaw do klientów spółki w kolejnych miesiącach. Wystąpiły również jednorazowe koszty poniesione w związku z pozyskaniem nowych sklepów oraz koszty związane z notowaniem akcji na rynku spółki na rynku NewConnect. Jednocześnie pomimo większej skali działalności w I kwartale 2015 w stosunku do I kwartału 2014 r. udało się znacząco zmniejszyć koszty związane usługami obcymi oraz koszty związane z zużyciem materiałów i energii.

Produkty spółki są obecne w takich sieciach jak: FreshMarket (Żabka Polska), Delikatesy Piotr i Paweł, Top Market (Grupa PGS), Organic Farma Zdrowia, Delikatesy Organic, PSS Społem, Anda Dystrybucja (piwo MNICH), Małpka (piwo MNICH).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH