REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Produkty private labels wypierają z półek markowe produkty

  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • Data: 24-06-2011, 08:18
Produkty private labels wypierają z półek markowe produkty
Zdaniem producentow rozwój towarów pod markami własnymi sieci stanowi zagrożenie dla polskich brandów

Sieci handlowe coraz chętniej zamawiają produkty u znanych producentów i dbają o ich dobry poziom. Popularność towarów sprzedawanych pod własną marką, bo są dużo tańsze. Różnica dochodzi nawet do 40 proc., a klient otrzymuje wysoką jakość produktu - informuje Dziennik Gazeta Prawna.

REKLAMA

Taka polityka sieci handlowych prowadzi do wypierania z rynku polskich brandów. Producenci obawiaja sie, ze rozwój towarów pod markami własnymi sieci stanowi zagrożenie dla polskich brandów, bo tradycyjne marki mogą być pomijane przez konsumentów przy wyborze produktu na półce. Istnieje obawa, ze sieci handlowe przestaną je zamawiać, co może być początkiem końca wielu polskich marek.

Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna dla klientów sklepów im więcej towarów z logo sieci, tym lepiej, bo są one od 20 do aż 40 proc. tańsze od produktów tradycyjnych marek. Bardziej sceptycznie patrzą na to producenci, gdyż za wyższą jakość sieci handlowe nie chcą płacić wiele więcej niż wcześniej. Spadek rentowności produkcji firmy muszą nadrabiać przyjmowaniem coraz większych zleceń od sieci handlowych.

W mleczarskim FigAndzie już 50 proc. produkcji nosi logo sieci handlowych. Ta tendencja zaczyna zagrażać własnym markom tej spółki.

 

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Producent 24-06-2011, 14:30:
To jest też sposób aby wykończyć i tanio przejąć markowego producenta
  • znawca 24-06-2011, 14:05:
ojciec derektor, a wiesz ile takie godlo kosztuje...
  • kubasiewicz krzysztof 24-06-2011, 13:18:
kryzys światowy dotyczy również Polski....Sieci handlowe zamawiają produkty pod logiem...sieci handlowych...to normalne na swiecie.Kupujesz towar dobrej jakosci pod nazwą sieci handlowej...i masz towr firmowy ale bardzo tani,bo nie markowy....Traci producent towaru markowego,który pracował na swoja markę całe lata...Takie praktyki są zakazane,bo jest to niuczciwa konkurencja...Powinny interweniować odpowiednie urzedy panstwowe w Polsce;niestety udają one,że nie wiedza o co tu własciwie chodzi??? Pala głupa ,udają frajera....

Zobacz wszystkie komentarze (7)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 147) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH