Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Produkty własne sieci handlowych wygryzą z półek towary markowe

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-05-2008, 12:35
Produkty własne sieci handlowych wygryzą z półek towary markowe

Rynek prywatnych marek detalistów w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Marki własne pojawiają się w ofercie kolejnych graczy, a detaliści, którzy już od dawna oferują produkty sygnowane własnym logo powiększają ich udział w swym asortymencie - informuje firma badawcza PMR.

W ciągu ostatnich dwóch lat nastąpił znaczny rozwój marek własnych pozycjonowanych w średnim segmencie cenowym w porównaniu do tylko nieznacznego poszerzenia asortymentu najniższej półki. Największy postęp w tej dziedzinie poczyniły wiodące sieci hipermarketów Tesco i Carrefour. Oferta marki własnej należąca do średniej półki cenowej w Tesco (linia Tesco) urosła z około 2 tys. artykułów w 2006 roku do 7 tys. na początku 2008 roku. Dwu i półkrotnie wzrosła w tym czasie liczba produktów linii Wiodąca Marka w sieci E.Leclerc.

Oprócz rozwoju ilościowego nastąpił również postęp jakościowy marki własnej w Polsce. Dziś oprócz marek pierwszej ceny i średniego segmentu cenowego dostępne są już marki premium. Produkty tego typu charakteryzują się wysoką jakością i ceną porównywalną z cenami wiodących produktów markowych lub wyższą, oraz ciekawszymi i bardziej atrakcyjnymi, niż w przypadku tańszych private labels, opakowaniami.

Wśród sieci hipermarketów Tesco i Carrefour oferują marki własne pozycjonowane w najwyższym segmencie cenowym. W Tesco produkty premium - sygnowane marką Tesco Finest - pojawiły się w 2007 roku. W marcu 2008 linia ta obejmowała ok. 170 indeksów, głównie wśród artykułów przemysłowych. Produkty Tesco Finest dostępne są w wybranych hipermarketach, głównie w dużych miastach.

W ofercie Carrefour, segment premium reprezentowany jest między innymi przez importowane z Francji organiczne produkty pod marką Bio oraz wyroby kuchni francuskiej pod marką Reflets de France i asortyment Carrefour Selection.

Inne marki premium dostępne na rynku to Krakowski Kredens w sieci delikatesów Alma i Specjały Konesera w sklepach dyskontowych Plus Discount.

Rynek marek własnych w Polsce ma przed sobą dobre perspektywy wzrostu. Do jego rozwoju przyczyni się nie tylko przewidywany dalszy wzrost znaczenia kanału nowoczesnego, ale również szybko postępująca konsolidacja handlu tradycyjnego. Ponadto, dalsza poprawa jakości oferowanych produktów w najniższym segmencie oraz rozwój wyżej pozycjonowanego asortymentu powinien zachęcić konsumentów do częstszego sięgania po produkty z logo detalisty. Z drugiej strony, w krótkiej perspektywie czasowej, na przeszkodzie w tym rozwoju może stanąć nadal niekorzystne postrzeganie private label przez polskich konsumentów oraz ich przywiązanie do marek producenckich, a także rosnąca zamożność polskiego społeczeństwa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH