Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prof. Anna Dąbrowska, SGH: Aspekt zdrowotny będzie coraz ważniejszy dla konsumentów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-06-2017, 15:50
Prof. Anna Dąbrowska, SGH: Aspekt zdrowotny będzie coraz ważniejszy dla konsumentów
Fot. shutterstock

W Polsce zaznaczać się będzie coraz silniej trend demograficzny związany ze starzejącym się społeczeństwem i aspekt zdrowotny będzie coraz ważniejszy w procesie decyzyjnym konsumentów - mówi prof. Anna Dąbrowska ze Szkoły Głównej Handlowej.

- Produkty tradycyjne i regionalne wpisują się w nowe trendy konsumenckie o charakterze globalnym, czyli dbałość o zdrowie, kondycję fizyczną przy poszanowaniu środowiska naturalnego. W trendach kulinarnych na 2017 rok przewiduje się triumfalny powrót do produktów polskiego pochodzenia, co można wiązać z trendem zwanym „powrót do przeszłości”, a zatem do produktów tradycyjnych i regionalnych - mówi prof. dr hab. Anna Dąbrowska ze Szkoły Głównej Handlowej.

Dodaje, że badania dotyczące konsumentów na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej wpisują się w obszar badania zachowań konsumentów, który w ostatnich latach bardzo zyskuje na znaczeniu, bowiem poznanie motywów, procesu decyzyjnego, postrzegania produktów itd. jest elementem budowania relacji z konsumentem, budowania jego kompetencji, w tym świadomości zarówno przez producentów, jak i handlowców.

- Z badania „Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej” wykonanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że co drugi respondent wskazał, że kupując te produkty jest świadom tego co spożywa, ale też przejawia postawę etnocentryzmu konsumenckiego, który jest nowym trendem współczesnej konsumpcji (wspieranie polskich producentów), jest to także tworząca się forma spędzania wolnego czasu (targ śniadaniowy). Żywność tradycyjna jest kupowana najczęściej w małych sklepach, specjalistycznych, kiermaszach, regionalna w miejscach ich pochodzenia, dania gotowe (pierogi, kartacze)w sklepach sieciowych lub osiedlowych. Nie wszyscy respondenci odróżniają te produkty, warto zatem pomyśleć o akcjach edukacyjnych - mówi prof. Anna Dąbrowska.

- Z badania wynika ponadto, że potrzebna jest większa akcja promująca żywność tradycyjną i regionalną, inaczej mówiąc bardziej skuteczne działania marketingowe. Co czwarty kupujący przed zakupem poszukuje informacji w gazetkach, co piąty u rodziny, znajomych, wskazywano na brak fizycznej dostępności tych produktów w hiper- i supermarketach. W trakcie zakupów źródłem informacji dla konsumentów jest etykieta, opakowanie. Respondenci nie znają certyfikatów produktów regionalnych i tradycyjnych. Powinno to być wyzwaniem dla marketerów przedsiębiorstw handlu detalicznego, realizowanego merchandisingu, ale także w kontekście uświadamiania, że te produkty muszą być droższe, żeby mogły zachować swoje walory - tłumaczy Dąbrowska.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH