Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Prof. Anna Dąbrowska, SGH: Aspekt zdrowotny będzie coraz ważniejszy dla konsumentów

W Polsce zaznaczać się będzie coraz silniej trend demograficzny związany ze starzejącym się społeczeństwem i aspekt zdrowotny będzie coraz ważniejszy w procesie decyzyjnym konsumentów - mówi prof. Anna Dąbrowska ze Szkoły Głównej Handlowej.

Prof. Anna Dąbrowska, SGH: Aspekt zdrowotny będzie coraz ważniejszy dla konsumentów
Fot. shutterstock

- Produkty tradycyjne i regionalne wpisują się w nowe trendy konsumenckie o charakterze globalnym, czyli dbałość o zdrowie, kondycję fizyczną przy poszanowaniu środowiska naturalnego. W trendach kulinarnych na 2017 rok przewiduje się triumfalny powrót do produktów polskiego pochodzenia, co można wiązać z trendem zwanym „powrót do przeszłości”, a zatem do produktów tradycyjnych i regionalnych - mówi prof. dr hab. Anna Dąbrowska ze Szkoły Głównej Handlowej.

Dodaje, że badania dotyczące konsumentów na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej wpisują się w obszar badania zachowań konsumentów, który w ostatnich latach bardzo zyskuje na znaczeniu, bowiem poznanie motywów, procesu decyzyjnego, postrzegania produktów itd. jest elementem budowania relacji z konsumentem, budowania jego kompetencji, w tym świadomości zarówno przez producentów, jak i handlowców.

- Z badania „Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej” wykonanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że co drugi respondent wskazał, że kupując te produkty jest świadom tego co spożywa, ale też przejawia postawę etnocentryzmu konsumenckiego, który jest nowym trendem współczesnej konsumpcji (wspieranie polskich producentów), jest to także tworząca się forma spędzania wolnego czasu (targ śniadaniowy). Żywność tradycyjna jest kupowana najczęściej w małych sklepach, specjalistycznych, kiermaszach, regionalna w miejscach ich pochodzenia, dania gotowe (pierogi, kartacze)w sklepach sieciowych lub osiedlowych. Nie wszyscy respondenci odróżniają te produkty, warto zatem pomyśleć o akcjach edukacyjnych - mówi prof. Anna Dąbrowska.

- Z badania wynika ponadto, że potrzebna jest większa akcja promująca żywność tradycyjną i regionalną, inaczej mówiąc bardziej skuteczne działania marketingowe. Co czwarty kupujący przed zakupem poszukuje informacji w gazetkach, co piąty u rodziny, znajomych, wskazywano na brak fizycznej dostępności tych produktów w hiper- i supermarketach. W trakcie zakupów źródłem informacji dla konsumentów jest etykieta, opakowanie. Respondenci nie znają certyfikatów produktów regionalnych i tradycyjnych. Powinno to być wyzwaniem dla marketerów przedsiębiorstw handlu detalicznego, realizowanego merchandisingu, ale także w kontekście uświadamiania, że te produkty muszą być droższe, żeby mogły zachować swoje walory - tłumaczy Dąbrowska.

więcej informacji:

Anna Dąbrowska RSS ALERT    /    SGH RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    E.Leclerc RSS ALERT    /    ARC Rynek i Opinia RSS ALERT    /    zachowania konsumenckie RSS ALERT    /    trendy prozdrowotne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.236.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.