Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prof. Czapiński: Wolne niedziele przyspieszą rozwój e-handlu

  • Autor: MondayNews.pl/Dlahnadlu.pl
  • Data: 02-03-2018, 10:13
Prof. Czapiński: Wolne niedziele przyspieszą rozwój e-handlu
Prof. Janusz Czapiński, fot. MondayNews

Zakaz handlu spowoduje też zmiany w podejściu do robienia zakupów. Ponadto Polacy będą spędzali więcej czasu przed szklanymi ekranami, na czym zyska cały przemysł telewizyjny. Zmiana przepisów jednak nie powinna się odbić na dochodach rodaków, choć może nastąpić redukcja zatrudnienia. O wpływie nowej ustawy na społeczeństwo i biznes - mówi socjolog prof. Janusz Czapiński.

Zdaniem prof. Czapińskiego od marca zakupy przez Internet staną się popularniejsze. Wzrośnie także zapotrzebowanie na kurierów, którzy będą doręczali klientom zamawiane produkty. Większość sklepów stacjonarnych będzie zamknięta, ale galerie handlowe zaoferują nowe atrakcje. Wykorzystają do tego m.in. swoje korytarze i całą posiadaną infrastrukturę. 

Według profesora Czapińskiego, pozytywnym efektem zakazu będzie przyspieszenie cyfryzacji handlu w Polsce. Coraz większa rzesza ludzi będzie korzystać z Internetu. Zmieni się także struktura handlu. Mniejsze znaczenie będą miały ogromne galerie handlowe, a zyskają wielkie centra internetowe. Gwałtownie zwiększą się zakupy w sieci, dlatego że ta regulacja nie jest w stanie poradzić sobie z e-handlem w dowolnym dniu tygodnia. Wzrosną obroty firm internetowych, które zajmują się sprzedażą. Janusz Czapiński uważa także, że obłowią się stacje telewizyjne, ponieważ rodacy zaczną przeznaczać więcej czasu np. na śledzenie niedzielnych seriali.

Zakaz jest „powrotem do przeszłości”. Część społeczeństwa pamięta jeszcze sklepy zamknięte w niedziele. Czy tym osobom będzie łatwiej się przyzwyczaić po wprowadzeniu ograniczeń?
Prof. Czapiński argumentuje, że teraz mamy do czynienia z kompletnie inną rzeczywistością handlową, niż kiedyś. Dzisiaj motyw konsumpcji jest niesamowicie silny. Istnieje morze pokus, żeby wejść do sklepu i napełnić wózek.

Komu najbardziej będzie się opłacał zakaz handlu? Prof. Czapiński uważa, że duże sieci handlowe stracą, pomimo że mówią, że w jakiś sposób spróbują zrekompensować te straty. Zdaniem profesora, w stu procentach z pewnością im się to nie uda. Natomiast zyskają ci handlowcy, którzy albo rozpoczną sprzedaż internetową, albo w tej chwili już mają tego typu działalność. - Oczywiście, może nastąpić redukcja zatrudnienia w dużych sieciach. Sami handlowcy przedstawiają różne szacunki, ujęte w dużym przedziale, od kilku do kilkudziesięciu tysięcy pracowników. Jak będzie naprawdę, tego do końca nie wie nikt. W większości sklepów pracują ludzie sprawni fizycznie, więc z pewnością szybko przystosują się do innych zawodów. Armia kurierów niesamowicie wzrośnie. Zwłaszcza młodzi ludzie przerzucą się na ten zawód, większość z nich ma przecież prawo jazdy, więc nic nie stoi na przeszkodzie. Zakaz opłaci się wszystkim tym, którzy zyskają dodatkowych klientów - uważa Janusz Czapiński.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 166) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.