Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prof. Gutkowska, SGGW: Nasilają się trendy konsumenckie związane z wygodą

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-07-2016, 13:41
Prof. Gutkowska, SGGW: Nasilają się trendy konsumenckie związane z wygodą
Prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekan Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie. Fot. SGGW

Zachowania konsumenckie związane z wygodą są ostatnio bardzo popularne. Trend ten dotyczy zarówno popularności produktów convenience jaki korzystania z e-sklepów spożywczych. – Produkty convenience, czy mówiąc inaczej, produkty wygodne, są ofertą przede wszystkim dla ludzi ceniących sobie wolny czas. Również e-commerce spożywczy bardzo się rozwija. Myślę, że będzie to trend coraz bardziej rozwijający się, również związany z pewną wygodą – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekan Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Z jednej strony widać niszowy trend kupowania zdrowej żywności, z drugiej – wzrasta popularność produktów convenience.

– To jest związane z pewnymi zmianami stylu życia, bo produkty convenience, czy mówiąc inaczej, produkty wygodne, są ofertą przede wszystkim dla ludzi ceniących sobie wolny czas. Wolą oni spożytkować go w inny sposób aniżeli na czasochłonne przygotowanie posiłków. A dla osób, które niekoniecznie uwzględniają te elementy w swoim życiu, półprodukty nie będą stanowiły centrum zainteresowania – mówi serwisowi portalspozywczy.pl prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekan Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.

Obecnie można zauważyć też patriotyzm konsumencki i trend przeciwny – modę na kuchnie świata.

– Patriotyzm, czyli innymi słowami etnocentryzm konsumencki. W odniesieniu do żywności etnocentryzm konsumencki rzeczywiście można zauważyć. Najprawdopodobniej również z takich przyczyn, że nasz smak i wrażenia sensoryczne kształtują się od bardzo wczesnych lat życia. Stąd też wydaje się, że bardziej nam smakuje polska żywność, do której jesteśmy przyzwyczajeni. A kuchnie świata stanowią wciąż pewien margines naszych zachowań  żywieniowych. Fajnie jest czasami zjeść potrawy innej kuchni po to, żeby realizować pewne wartości związane z nowymi doznaniami. To jest trend niszowy, wciąż nie mający masowego zakresu – tłumaczy prof. Krystyna Gutkowska.

Czy według Pani Profesor jest przestrzeń w polskim społeczeństwie na to, aby w coraz większym stopniu korzystać z internetowych sklepów spożywczych?

– E-commerce spożywczy bardzo się rozwija, przychody z roku na rok rosną. Tempo wzrostu zainteresowania konsumentów jest również coraz większe. Myślę, że będzie to trend coraz bardziej rozwijający się, związany z pewną wygodą. Popatrzmy choćby na przykład zgrzewek wody czy napojów: po co dźwigać, nawet z wózka do bagażnika samochodowego, skoro można zamówić? Przy rozłożeniu na jednostkowe produkty, cena nie jest aż tak bardzo znacząco różna, biorąc pod uwagę pewną ekwiwalentność kosztów w stosunku do korzyści niematerialnych, które są ważne dla niektórych konsumentów – mówi prof. Krystyna Gutkowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH