Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Profilowanie jest szansą rozwoju ulic handlowych

  • Autor: Colliers International
  • Data: 26-11-2015, 14:12
Profilowanie jest szansą rozwoju ulic handlowych
Galeria Katowice (fot. materiały prasowe)

Szansą na rozwój ulic handlowych w centralnych dzielnicach Warszawy jest ich profilowanie. By osiągnąć ten cel konieczna jest współpraca pomiędzy właścicielami nieruchomości handlowych – wynika z raportu „Handlowy krajobraz centrum Warszawy | Główne ulice handlowe miasta” przygotowanego przez Colliers International.

Warszawa jest największym i najbardziej konkurencyjnym rynkiem handlowym w Polsce, na który składają się zarówno centra handlowe, hiper/supermarkety, bazary, hale kupieckie, podmiejskie parki handlowe i centra wyprzedażowe, jak również domy towarowe oraz sklepy w parterach budynków mieszkalnych i biurowych.

Oczekiwany przez władze miasta, inwestorów, deweloperów, najemców i mieszkańców renesans ulic handlowych stał się dla firmy Colliers International pretekstem do przeprowadzenia szczegółowych badań i analiz tego segmentu rynku. Raport „Handlowy krajobraz centrum Warszawy | Główne ulice handlowe miasta” przygotowany został we współpracy z firmą GfK Polonia, która wsparła Colliers International „know how” w zakresie badań zwyczajów konsumenckich i struktury wydatków warszawiaków.

Na potrzeby niniejszego raportu wyodrębniono 27 ciągów handlowych, przy których znajduje się łącznie ok. 2 860 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych. W dzielnicy Śródmieście zlokalizowana jest zdecydowana większość z wybranych ciągów handlowych (20) oraz ulokowanych przy nich lokali (1 880).

Oferta przy analizowanych ciągach handlowych jest bardzo zróżnicowana. Największą grupę najemców (23 proc.) stanowią kawiarnie, restauracje i bary. Usługi to aż 16 proc. oferty (licząc wg liczby lokali). Silną reprezentację ma także sektor art. spożywczych (10 proc.) oraz mody (9 proc.) i finansów (8 proc.). Niestety z ulic handlowych w centrum miasta prawie zupełnie zniknęły sklepy ze sprzętem sportowym i art. dla dzieci.

– W myśleniu o potencjale ulic handlowych należy rozróżnić pespektywę dużego sieciowego biznesu oraz perspektywę lokalnych przedsiębiorców – mówi Dominika Jędrak, dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku Colliers International. – Lokale dostępne przy głównych ulicach handlowych w Warszawie, w większości przypadków, nie spełniają kryteriów lokalizacyjnych największych sieci handlowych prowadzących działalność w Polsce lub planujących wejście na nasz rynek. Są one atrakcyjne głównie dla lokalnych przedsiębiorców – zauważają autorzy raportu.

Centra handlowe, które powstały na przestrzeni ostatnich 20-tu lat, na stałe wpisały się w handlową mapę stolicy, a sposób korzystania z ich oferty trwale zmienił zwyczaje zakupowe warszawiaków. Dodatkowo nowym wyzwaniem jakie stoi zarówno przed centrami handlowymi, jak i handlem przy głównych ulicach, jest wzrost popularności e-commerce. Wzrost konkurencji nie oznacza jednak, że handel, usługi i gastronomia całkowicie znikną z ulic stolicy – zmieni się jednak ich struktura i funkcja.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH