Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Programy lojalnościowe coraz częściej z outsourcingu

  • Autor: portalspozywczy.pl/pr
  • Data: 09-07-2015, 20:06

W zeszłym roku z usług firm specjalizujących się w organizacji i zarządzaniu programami lojalnościowymi skorzystała co trzecia firma prowadząca tego typu działania. Najczęściej outsourcing obejmował obszar związany z nagrodami - głównie ich zakup, zarządzanie katalogiem upominków i logistykę.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, z 43 proc. polskich przedsiębiorstw, które w 2014 roku realizowały programy wsparcia sprzedaży skierowane do partnerów biznesowych, 1/3 korzystała z pomocy zewnętrznych specjalistów i oferowanych przez nich narzędzi.

- Stworzenie oryginalnego programu wsparcia sprzedaży wymaga czasu, kreatywności i niemałych środków finansowych – trzeba zapoznać się z obowiązującym prawem, nierzadko zainwestować w narzędzia czy technologię, ale także wyznaczyć ludzi, którzy zajmą się opracowaniem akcji i jej zarządzaniem. Łatwiejszym rozwiązaniem może okazać się powierzenie jej organizacji profesjonalistom. Eksperci doradzą, jaki rodzaj programu wybrać, jakie nagrody zaoferować oraz jakie przepisy prawne zastosować, aby wszystko odbywało się legalnie – powiedział Dariusz Deszczka, category manager, segment lojalność i motywacja w biznesie, Sodexo Benefits and Rewards Services.

Coraz większą popularnością na rynku cieszą się platformy dostępne on-line.

Wiele firm docenia platformy ze względu na opcję wykorzystania internetowych katalogów nagród, które można stale aktualizować. Dają one możliwość dostosowania gratyfikacji do potrzeb konkretnej firmy oraz oczekiwań biorących udział w akcji uczestników. Wśród propozycji nagród może znaleźć się nawet 1500 różnych produktów czy usług. Przygotowanie oraz zarządzanie katalogiem nagród nie jest żadnym obciążeniem, ponieważ te aspekty leżą po stronie dostawcy, a nie organizatora. Analogicznie jest z logistyką. Dodatkowo organizator może zdecydować się na zestaw zwierający także własne produkty, np. brandowane gadżety czy też specjalne kategorie upominków dla poszczególnych grup uczestników.

Platformy on-line pozwalają także pozostawać z użytkownikami w stałym kontakcie, na bieżąco gromadzić szereg danych o ich zwyczajach zakupowych, a następnie analizować je 
i wykorzystywać w działaniach marketingowych czy sprzedażowych. Organizator może także śledzić zachowania uczestników programu, np. ich reakcje na zmiany w katalogu prezentów, aktywność na stronie czy choćby częstotliwość wymiany punktów na nagrody. Platformy dostępne on-line pozwalają również na bieżąco kontrolować liczbę uczestników i ROI, czyli zwrot z inwestycji. Generują regularne raporty dotyczące projektu, które są następnie konfrontowane z założonymi celami. To wszystko odbywa się pod czujnym okiem specjalisty tj. dedykowanego Program Managera, który na bieżąco zajmuje się i zarządza danym programem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH