Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Programy lojalnościowe kosztują firmy w tym sieci handlowe od 0,5 do 2 proc. przychodów netto

Przeciętny Amerykanin to członek 13 programów lojalnościowych. Polacy choć szybko przyzwyczajają się do otrzymywania prezentów i nagród są najmniej lojalnymi klientami w Europie. Programy lojalnościowe kosztują firmy od 0,5 do 2 proc. przychodów netto. Jednak gra warta jest świeczki, bo przywiązanie klientów do marki warunkuje nie tylko zyski, ale wzmacnia też stabilność sprzedaży i udział przedsiębiorstwa w rynku.


Autor: Fragmenty tekstu za bankier.pl/Polskie Stowarzyszenie Public Relations
Data: 28-11-2010, 13:44

Punkty za paliwo, rachunki telefoniczne, zakup perfum czy artykułów spożywczych, gratisy, zniżki, prezenty i bezpłatne usługi w ramach karnetów - wszystko to dla stałych klientów, których poziom zadowolenia i przywiązania do firmy nie jest bezinteresowny. Na programach lojalnościowych zyskują też organizatorzy, choćby przez aktywizowanie użytkowników do pełnienia funkcji adwokatów marki, przyciąganie nowych nabywców, wyprzedzanie działań konkurencji czy przez możliwość testowania nowych produktów i usług w gronie „swojaków".

Standardowe akcje ATL czy nawet BTL nie przynoszą już takich efektów jak kiedyś. Firmy chcąc utwierdzić swoich klientów o dobrym wyborze sięgają po zróżnicowane narzędzia marketingowe. Ponadto z badań wynika, że w okresie spowolnienia gospodarczego uczestnicy programów lojalnościowych przywiązują większą wagę do zbierania punktów. Nic w tym dziwnego ponieważ zmniejszanie naszej siły nabywczej automatycznie skłania nas do oszczędności. Warto też pamiętać o grupie klientów spekulacyjnych (co trzeci uczestnik programów), którzy uwrażliwieni na wysokość ceny dokładnie analizują opłacalność swoich decyzji konsumenckich.

Przedsiębiorstwa stają na głowie, by osiągnąć pozycję jedynej wybranej marki. Dlatego czasami programy wzbogacane są różnymi działaniami w postaci spotkań, eventów, szkoleń czy wyjazdów integracyjnych dla członków klubu konsumenta. Wszystko dlatego, że poziom zadowolenia klienta będącego w centrum uwagi wzrasta o 13%, przy jednoczesnym spadku skłonności do krytyki. Stratedzy określający rynkowe tendencje nazywają to zjawisko ‘lovemarks'.

W Polsce również sporą aktywnością wykazuje się branża handlowa choć nie ustępuje jej telekomunikacyjna. Sieci telefonii komórkowej już od lat nagradzają swoich użytkowników punktami zamienianymi na nagrody, zniżki na zakup telefonów czy darmowe minuty. Pierwszy program nazwany wdzięcznie Stokrotka wprowadziła Era.

W przypadku punktów otrzymywanych na stacjach benzynowych wartość otrzymywanych w zamian nagród wliczona jest w cenę paliw. Nie przeszkadza to jednak kupującym, którzy świadomie ponoszą większe koszty, by raz na jakiś czas odebrać wybrany z katalogu upominek.

więcej informacji:

PKN Orlen RSS ALERT    /    Payback RSS ALERT    /    programy lojalnościowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.10.62
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.