Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Programy lojalnościowe kosztują firmy w tym sieci handlowe od 0,5 do 2 proc. przychodów netto

Strona 2 z 2


Autor: Fragmenty tekstu za bankier.pl/Polskie Stowarzyszenie Public Relations
Data: 28-11-2010, 13:44

Ciekawe rozwiązanie zastosował koncern Orlen, który na polskim rynku jest właścicielem sieci stacji premium - Orlen oraz stacji ekonomicznych - Bliska. W pierwszej z nich klient kolekcjonuje punkty i otrzymuje bonusy, w drugiej natomiast może liczyć na niższe ceny paliw, bez oferty udziału w programie lojalnościowym - co także zyskuje uznanie sporej grupy kierowców.

Organizatorzy programów lojalnościowych szukając złotego środka gwarantującego zadowolenie swoje i klientów często konstruują programy partnerskie. Taka forma łącząca oferty kilku firm jest niewątpliwie bardziej atrakcyjna dla klientów. Dodatkowo, dzięki rozłożeniu kosztów organizacyjnych i promocyjnych pomiędzy wielu partnerów, program staje się mniej kosztowny. Eksperci przewidują, że w przyszłości nie będziemy operowali kilkoma kartami różnych firm. Zastąpi je niczym joker jedna karta sieciowa działająca na podobnych zasadach jak popularny dziś program Payback.

Budowa lojalności konsumenta to w głównej mierze skłonienie go do ponawiania zakupów. Dobrym początkiem programu może być promocja. Nie może ona jednak stać się jedyną formą aktywności producentów, a tylko początkiem ich starań o zbudowanie silnej więzi ze swoimi klientami. Więzi opartej na efektywnej komunikacji, zaangażowaniu i identyfikacji z produktem - rozumianych jako lojalność.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

PKN Orlen RSS ALERT    /    Payback RSS ALERT    /    programy lojalnościowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.148.165
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.