REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Programy lojalnościowe popularne wśród Polaków. Co piąty bierze w nich udział

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2015, 13:54

Co piąty Polak bierze udział w programach lojalnościowych lub motywacyjnych. Najbardziej cenionymi przez nas nagrodami są sprzęty AGD - wynika z branżowego raportu 2015 Polacy w programach lojalnościowych, opracowanego na zlecenie Groupe SEB Polska i PBS na podstawie ogólnopolskiego badania.

REKLAMA

Programy lojalnościowe i motywacyjne to często stosowana forma budowania i podtrzymywania pozytywnych relacji w kontakcie firma-klient lub konsument oraz firma-pracownik. Jak wielu z nas z nich korzysta? Dane z branżowego raportu 2015 Polacy w programach lojalnościowych wskazują, że bierze w nich udział co piąty Polak! W programach lojalnościowych chętniej uczestniczą kobiety (23 proc.) niż mężczyźni (18 proc.). Największą popularnością cieszą się wśród osób w wieku 25-39 lat (28 proc.), a najmniejszą u osób po 59. roku życia (10 proc.).

Wśród osób biorących udział w programach lojalnościowych lub motywacyjnych nieco ponad połowa (52 proc.) uczestniczy tylko w jednym programie. 42 proc. badanych zaangażowanych jest w kilka programów – od dwóch do pięciu.

Co dziesiąty ankietowany doświadczył sytuacji, gdy otrzymał upominek niskiej wartości lub słabej jakości, który go rozczarował. Większość Polaków (58 proc.) dostało prezenty zgodne z ich oczekiwaniami. Warto jednak zwrócić uwagę, że ponad jedna czwarta badanych (28 proc.) nigdy nie została nagrodzona. To pokazuje, że duża część z nas korzysta z programów lojalnościowych i motywacyjnych mało aktywnie, ponieważ ich zasady mogą być zbyt skomplikowane lub nagrody są mało atrakcyjne – mówi Katarzyna Ozimek, Key Account Manager B2B z Groupe SEB Polska. Niestety nie każdy program jest dobrze dopasowany do potrzeb odbiorców. To sprawia, że chęć aktywnego uczestniczenia w nim gwałtownie spada, a program przestaje pełnić wymaganą funkcję. Kluczowe jest, aby odbiorcy programu byli nagradzani za swoją systematyczność i lojalność nagrodą lub benefitami, na których im naprawdę zależy, a sam program powinien być tak skonstruowany, aby był dla nich osiągalne – dodaje.

Jakich nagród oczekują więc Polacy? 29 proc. z nas za najatrakcyjniejsze upominki uznaje sprzęt AGD. Sprzęt elektroniczny to wymarzona nagroda w programie lojalnościowym lub motywacyjnym dla co czwartego Polaka. Jest to również ulubiona kategoria mężczyzn. Kobiety zaś najczęściej wskazują sprzęt AGD. Bilety turystyczne lub pobyt w hotelu to nagrody, które ucieszą 15 proc. Polaków. Niewiele mniej, bo 13 proc. badanych najchętniej chciałoby wygrać długoterminową zniżkę na produkty lub usługi danego sklepu. Niewielką popularnością cieszą się gadżety z logotypem firmy, ceni je zaledwie 4 proc. Polaków.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH