Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Programy lojalnościowe popularne wśród Polaków. Co piąty bierze w nich udział

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2015, 13:54

Co piąty Polak bierze udział w programach lojalnościowych lub motywacyjnych. Najbardziej cenionymi przez nas nagrodami są sprzęty AGD - wynika z branżowego raportu 2015 Polacy w programach lojalnościowych, opracowanego na zlecenie Groupe SEB Polska i PBS na podstawie ogólnopolskiego badania.

Programy lojalnościowe i motywacyjne to często stosowana forma budowania i podtrzymywania pozytywnych relacji w kontakcie firma-klient lub konsument oraz firma-pracownik. Jak wielu z nas z nich korzysta? Dane z branżowego raportu 2015 Polacy w programach lojalnościowych wskazują, że bierze w nich udział co piąty Polak! W programach lojalnościowych chętniej uczestniczą kobiety (23 proc.) niż mężczyźni (18 proc.). Największą popularnością cieszą się wśród osób w wieku 25-39 lat (28 proc.), a najmniejszą u osób po 59. roku życia (10 proc.).

Wśród osób biorących udział w programach lojalnościowych lub motywacyjnych nieco ponad połowa (52 proc.) uczestniczy tylko w jednym programie. 42 proc. badanych zaangażowanych jest w kilka programów – od dwóch do pięciu.

Co dziesiąty ankietowany doświadczył sytuacji, gdy otrzymał upominek niskiej wartości lub słabej jakości, który go rozczarował. Większość Polaków (58 proc.) dostało prezenty zgodne z ich oczekiwaniami. Warto jednak zwrócić uwagę, że ponad jedna czwarta badanych (28 proc.) nigdy nie została nagrodzona. To pokazuje, że duża część z nas korzysta z programów lojalnościowych i motywacyjnych mało aktywnie, ponieważ ich zasady mogą być zbyt skomplikowane lub nagrody są mało atrakcyjne – mówi Katarzyna Ozimek, Key Account Manager B2B z Groupe SEB Polska. Niestety nie każdy program jest dobrze dopasowany do potrzeb odbiorców. To sprawia, że chęć aktywnego uczestniczenia w nim gwałtownie spada, a program przestaje pełnić wymaganą funkcję. Kluczowe jest, aby odbiorcy programu byli nagradzani za swoją systematyczność i lojalność nagrodą lub benefitami, na których im naprawdę zależy, a sam program powinien być tak skonstruowany, aby był dla nich osiągalne – dodaje.

Jakich nagród oczekują więc Polacy? 29 proc. z nas za najatrakcyjniejsze upominki uznaje sprzęt AGD. Sprzęt elektroniczny to wymarzona nagroda w programie lojalnościowym lub motywacyjnym dla co czwartego Polaka. Jest to również ulubiona kategoria mężczyzn. Kobiety zaś najczęściej wskazują sprzęt AGD. Bilety turystyczne lub pobyt w hotelu to nagrody, które ucieszą 15 proc. Polaków. Niewiele mniej, bo 13 proc. badanych najchętniej chciałoby wygrać długoterminową zniżkę na produkty lub usługi danego sklepu. Niewielką popularnością cieszą się gadżety z logotypem firmy, ceni je zaledwie 4 proc. Polaków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.