Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Projekt "Sklep za czynsz" znacznie przyspieszy rozwój sieci Żabka i Freshmarket

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-12-2011, 11:13
Projekt
Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska

O tym jak projekt „Sklep za czynsz" może przyspieszyć rozwój sieci Żabka i Freshmarket rozmawiamy z Jackiem Roszykiem, prezesem Żabka Polska.

Czy druga fala kryzysu uwolni na rynku dodatkową pulę dobrych lokalizacji? Przykładem są banki, które restrukturyzują obecnie nadmiernie rozwiniętą w czasach prosperity sieć detaliczną?

Swojej strategii rozwoju nie budujemy w oparciu o gorszą sytuację gospodarczą, czy nietrafione decyzje inwestycyjne podmiotów w innych sektorach. Nie chciałbym komentować polityki banków. My otwieramy ok. 350 sklepów, niezależnie od tego co dzieje się na rynku.

Jedno jest pewne, czynsze na rynku nieruchomości spadły, więc z ekonomicznego punktu widzenia jest to okazja, aby wynająć powierzchnię za przyzwoite pieniądze. Czynsze spadły właśnie dlatego, że na rynku pojawiło się dużo pustostanów. Żabka na pewno będzie chciała tę sytuację wykorzystać.

Jak to może się przełożyć na rozwój Żabki?

Tak jak wspominałem minimum, które sobie zakładamy to otwieranie 350 sklepów Żabka i Freshmarket rocznie przez najbliższe pięć lat.

Te proporcje to 250 Żabek i 100 Freshmerketów?

To bardzo umowne. Zakładamy otwieranie 250 Żabek i 100 Freshmerketów, ale może zdarzyć się tak, że otworzymy więcej Freshmerketów, a mniej Żabek. W zależności od tego, jakiej wielkości lokalizacje będą dostępne.

Jakie są perspektywy dla segmentu supermarketów? W planach jest uruchomienie przynajmniej 1000 Freshmarketów.

Nasz Freshmarket można opisać jako proximity supermarket, ale wolimy mówić o tych placówkach, że są to supermarkety convenience, w formule delikatesowej, nastawione na świeże produkty.

Mamy duże nadzieje związane z rozwojem Freshmarketów m.in. dlatego, że ten sklep bardzo dobrze radzi sobie na rynku. Z punktu widzenia efektywności stopy zwrotu inwestycji, czy nawet czasu zwrotu inwestycji, generuje lepsze wyniki niż pojedynczy sklep Żabka. To dla nas wskazówka, gdzie upatrywać rozwoju. To także duża okazja aby zagospodarować te lokalizacje, którymi Żabka w przeszłości nie była zainteresowana. Myślę że to jeden z powodów przyspieszenia rozwoju sieci.

Jaki jest udział Freshmarketów w obrotach spółki Żabka?

Mamy obecnie ok. 80 sklepów pod szyldem Freshmarket, a Żabek jest ponad 2,4 tys., więc ten udział nie jest jeszcze znaczący.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.