Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Promocja marek własnych. Jaka przyszłość czeka private label?

We wrześniu br. Lidl Polska startuje z nową kampanią silnie promującą marki własne sieci. - Pierwsze pytanie, jakie należy sobie zadać to: „Dlaczego dopiero teraz?”. Marki własne od jakiegoś czasu czekały na swoją szansę w masowej komunikacji głównych graczy retailu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Promocja marek własnych. Jaka przyszłość czeka private label?

- Private label już od dawna przestały kojarzyć się z niską jakością i średnim smakiem, który akceptujemy, ponieważ jest tanio. Klienci nie pamiętają pierwszych prób w stylu Tesco Value, które straszyły wyglądem i krzyczały „Jestem tani, to muszę być słabej jakości”. Chociaż dzisiaj wcale nie jest lepiej z Tesco Value czy też Eco+ od E.Leclerc (mowa głównie o warstwie wizualnej i komunikacji marki wewnątrz sieci),  to sam klient otrzymał szereg możliwości i opcji do wyboru - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Dodaje, że sieci handlowe zrobiły wszystko, abyśmy o tym zapomnieli, że marki własne to tandeta i taniość. Tak naprawdę dzisiaj trudno jest odróżnić markę własną marketu od marki masowej. Ładne opakowania, formaty i gramatury dostosowane do potrzeb klienta, innowacje produktowe – to wszystko znajdziemy w markach private label. 

- Często jedyna różnica to taka, że marka własna nie ma masowej komunikacji. Oczywiście pozostaje także warstwa emocjonalna, czyli coś, co sprawia, że produkt staje się podręcznikową marką w głowach konsumenta. Posiądzie zestaw cech i właściwości opartych zarówno na nodze racjonalnej i funkcjonalnej, ale także tej emocjonalnej, która pozwala budować przywiązanie do marki i lojalność konsumenta. A także sprawi, że jesteśmy za ten produkt w stanie zapłacić więcej - tłumaczy Radosław Kaczmarek.

Podkreśla, że pierwsze próby podjęła już Biedronka ze swoją marką – pieluszkami Dada. Co na pewno nie podoba się osobom z P&G, której Pampersy to symbol silnej marki, budowanej systematycznie przez długie lata, w którą w samej Polsce zainwestowano majątek. 

- Marki własne dla sieci handlowej to większa marża, większa swoboda poruszania produktem w ramach półki, jego ekspozycji. Ale przede wszystkim dystrybucja. Wiele marek, które wchodziły na rynek poległy tylko z jednego powodu – nie zbudowały wystarczającej dystrybucji. W tym przypadku nie mamy tego problemu. Sieci mogą dowolnie wprowadzać nowe marki, podbierać pole już tym istniejącym - wyjaśnia ekspert Melting Pot.

Tłumaczy, że ostatecznie liczy się sprzedaż, a jeżeli uda się przekonać konsumenta, że majonez private label jest równie dobry jak marki Winiary, to przecież tylko lepiej dla sieci handlowej. 

- Prób, jakie podejmuje Lidl będzie znacznie więcej. Nikt przecież nie powiedział, że wyłączność na posiadanie prawdziwych marek mają Nestle, P&G czy Unilever. Szybko się przekonamy, że sieci handlowe też potrafią tworzyć marki, które pokochają miliony Polaków. Bo dla klienta ostatecznie nie liczy się, kto jest właścicielem marki, ale to, czy odpowiada ona na jego potrzeby i czy jest w odpowiedniej cenie - podsumowuje Radosław Kaczmarek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    private labels RSS ALERT    /    Radosław Kaczmarek RSS ALERT    /    Melting Pot RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Szkoda wielka szkoda 2016-09-10 01:12:43
    I naprawdę szkoda że Alma wycofała się z projektu food and joy... Nie dość że miała bardzo dobrej jakości produkty codziennej potrzeby to w bardzo dobrej cenie włoskie i francuskie sery czy hiszpańskie wędliny ... W Lidlu i Biedronce to takie rzeczy kupisz tylko na akcjach w Almie normalnie dostać w sklepie :(
  • . 2016-09-12 10:04:04
    marka producenta oprócz wartości emocjonalnej i trochę wyższych przychodów (z tytułu wyższej ceny) powinna wnosić do biznesu marże, przy tym burdelu w cenach na naszym rynku często tej marzy nie wnosi, a marki własne sprzedają się w Polsce świetnie ponieważ są lepiej dostosowane do wymagającego klienta (wrażliwego na ceny) i tylko dlatego parcie rynku na rozwój sprzedaży (udziałów) marki własnej będzie OGROMNE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.