REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Promocja marek własnych. Jaka przyszłość czeka private label?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-09-2016, 14:54
Promocja marek własnych. Jaka przyszłość czeka private label?

We wrześniu br. Lidl Polska startuje z nową kampanią silnie promującą marki własne sieci. - Pierwsze pytanie, jakie należy sobie zadać to: „Dlaczego dopiero teraz?”. Marki własne od jakiegoś czasu czekały na swoją szansę w masowej komunikacji głównych graczy retailu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

REKLAMA

- Private label już od dawna przestały kojarzyć się z niską jakością i średnim smakiem, który akceptujemy, ponieważ jest tanio. Klienci nie pamiętają pierwszych prób w stylu Tesco Value, które straszyły wyglądem i krzyczały „Jestem tani, to muszę być słabej jakości”. Chociaż dzisiaj wcale nie jest lepiej z Tesco Value czy też Eco+ od E.Leclerc (mowa głównie o warstwie wizualnej i komunikacji marki wewnątrz sieci),  to sam klient otrzymał szereg możliwości i opcji do wyboru - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Dodaje, że sieci handlowe zrobiły wszystko, abyśmy o tym zapomnieli, że marki własne to tandeta i taniość. Tak naprawdę dzisiaj trudno jest odróżnić markę własną marketu od marki masowej. Ładne opakowania, formaty i gramatury dostosowane do potrzeb klienta, innowacje produktowe – to wszystko znajdziemy w markach private label. 

- Często jedyna różnica to taka, że marka własna nie ma masowej komunikacji. Oczywiście pozostaje także warstwa emocjonalna, czyli coś, co sprawia, że produkt staje się podręcznikową marką w głowach konsumenta. Posiądzie zestaw cech i właściwości opartych zarówno na nodze racjonalnej i funkcjonalnej, ale także tej emocjonalnej, która pozwala budować przywiązanie do marki i lojalność konsumenta. A także sprawi, że jesteśmy za ten produkt w stanie zapłacić więcej - tłumaczy Radosław Kaczmarek.

Podkreśla, że pierwsze próby podjęła już Biedronka ze swoją marką – pieluszkami Dada. Co na pewno nie podoba się osobom z P&G, której Pampersy to symbol silnej marki, budowanej systematycznie przez długie lata, w którą w samej Polsce zainwestowano majątek. 

- Marki własne dla sieci handlowej to większa marża, większa swoboda poruszania produktem w ramach półki, jego ekspozycji. Ale przede wszystkim dystrybucja. Wiele marek, które wchodziły na rynek poległy tylko z jednego powodu – nie zbudowały wystarczającej dystrybucji. W tym przypadku nie mamy tego problemu. Sieci mogą dowolnie wprowadzać nowe marki, podbierać pole już tym istniejącym - wyjaśnia ekspert Melting Pot.

Tłumaczy, że ostatecznie liczy się sprzedaż, a jeżeli uda się przekonać konsumenta, że majonez private label jest równie dobry jak marki Winiary, to przecież tylko lepiej dla sieci handlowej. 

- Prób, jakie podejmuje Lidl będzie znacznie więcej. Nikt przecież nie powiedział, że wyłączność na posiadanie prawdziwych marek mają Nestle, P&G czy Unilever. Szybko się przekonamy, że sieci handlowe też potrafią tworzyć marki, które pokochają miliony Polaków. Bo dla klienta ostatecznie nie liczy się, kto jest właścicielem marki, ale to, czy odpowiada ona na jego potrzeby i czy jest w odpowiedniej cenie - podsumowuje Radosław Kaczmarek.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • . 12-09-2016, 10:04:
marka producenta oprócz wartości emocjonalnej i trochę wyższych przychodów (z tytułu wyższej ceny) powinna wnosić do biznesu marże, przy tym burdelu w cenach na naszym rynku często tej marzy nie wnosi, a marki własne sprzedają się w Polsce świetnie ponieważ są lepiej dostosowane do wymagającego klienta (wrażliwego na ceny) i tylko dlatego parcie rynku na rozwój sprzedaży (udziałów) marki własnej będzie OGROMNE
  • Szkoda wielka szkoda 10-09-2016, 01:12:
I naprawdę szkoda że Alma wycofała się z projektu food and joy... Nie dość że miała bardzo dobrej jakości produkty codziennej potrzeby to w bardzo dobrej cenie włoskie i francuskie sery czy hiszpańskie wędliny ... W Lidlu i Biedronce to takie rzeczy kupisz tylko na akcjach w Almie normalnie dostać w sklepie :(

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH