Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Promocje coraz ważniejsze dla polskiego klienta

Jeszcze w 2013 r. 24 proc. Polaków zmieniało sklep w zależności od oferowanych promocji. Według prognoz, w bieżącym roku odsetek ten wyniesie nawet 30 proc. To ponad dwa razy więcej, niż w 2010 r. (13 proc.) i ponad siedem razy więcej, niż w 2005 r. (4 proc.) - wynika z danych Nielsena.

Promocje coraz ważniejsze dla polskiego klienta
Polacy są mocno przywiązani nie do konkretnego szyldu sklepowego, ale do promocyjnych cen (fot. zelaznastudio.pl/Piotr Waniorek)

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 06-07-2015, 14:55

Rośnie także liczba Polaków deklarujących, że rzadko zmieniają sklep, ale kiedy robią zakupy, aktywnie poszukują promocji. W 2005 r. osoby zachowujące się w ten sposób stanowiły 17 proc. populacji, pięć lat później - 25 proc., a w 2013 - już 35 proc. Estymacje na rok 2015 mówią o nawet 40 proc. Nie ulega więc wątpliwości, że rola, jaką odgrywają promocje w sklepach w Polsce, wciąż rośnie, w dodatku bardzo dynamicznie.

Jak wynika z Badania Mechanizmy Promocji (UEP 2014, dobór próby = 400), klientów do sklepów najbardziej przyciągają promocje na wędliny oraz napoje/soki/wodę. Respondenci zapytani bezpośrednio o to, która kategoria zadecydowałaby o tym, że poszliby na zakupy do sklepu, w jakim dokonano znacznych obniżek cen, wskazywali najczęściej właśnie te dwie kategorie (odpowiednio 10,6 proc. oraz 10,4 proc. odpowiedzi).

Na kolejnych miejscach znalazły się takie kategorie, jak: kawa/herbata (9 proc.), owoce/warzywa (8,7 proc.), chemia gospodarcza (6,6 proc.), kosmetyki (5,7 proc.), nabiał/jaja (4,9 proc.), piwa/alkohole (4,9 proc.), sery (4,5 proc.), słodycze (3,7 proc.), świeże ryby (2,8 proc.), mrożonki (2 proc.), produkty ogólnospożywcze sypkie (2 proc.), pieczywo (1,8 proc.).

Żadne inne produkty spożywcze nie zostały wskazane częściej, niż w 1 proc. odpowiedzi. Mniej niż co setny respondent wskazał ciasta, konserwy mięsne, rybne przetwory, dania gotowe, czy produkty fit.

Badanie Mechanizmy Promocji także sprawdziło deklaracje konsumentów odnośnie ich zachowań związanych z promocjami. 83,5 proc. przepytanych osób potwierdziło, że zdarza im się kupić produkt którego nie planowały, tylko dlatego, że był w promocji. Blisko co druga osoba (65,5 proc.) kupuje produkty na zapas, jeśli natrafi w sklepie na atrakcyjną promocję. Niewiele mniej osób (64,3 proc.) zadeklarowało, że najczęściej pod wpływem promocji kupuje nowości. Trzech na pięciu klientów (60,8 proc.) zapoznaje się z promocjami, kiedy planuje zakupy.

Jedynie 6 proc. respondentów stwierdziło, że promocje w żaden sposób na nich nie działają i są przez nich ignorowane.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.209.80.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.