REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Promocje coraz ważniejsze dla polskiego klienta

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-07-2015, 14:55
Promocje coraz ważniejsze dla polskiego klienta
Polacy są mocno przywiązani nie do konkretnego szyldu sklepowego, ale do promocyjnych cen (fot. zelaznastudio.pl/Piotr Waniorek)

Jeszcze w 2013 r. 24 proc. Polaków zmieniało sklep w zależności od oferowanych promocji. Według prognoz, w bieżącym roku odsetek ten wyniesie nawet 30 proc. To ponad dwa razy więcej, niż w 2010 r. (13 proc.) i ponad siedem razy więcej, niż w 2005 r. (4 proc.) - wynika z danych Nielsena.

REKLAMA

Rośnie także liczba Polaków deklarujących, że rzadko zmieniają sklep, ale kiedy robią zakupy, aktywnie poszukują promocji. W 2005 r. osoby zachowujące się w ten sposób stanowiły 17 proc. populacji, pięć lat później - 25 proc., a w 2013 - już 35 proc. Estymacje na rok 2015 mówią o nawet 40 proc. Nie ulega więc wątpliwości, że rola, jaką odgrywają promocje w sklepach w Polsce, wciąż rośnie, w dodatku bardzo dynamicznie.

Jak wynika z Badania Mechanizmy Promocji (UEP 2014, dobór próby = 400), klientów do sklepów najbardziej przyciągają promocje na wędliny oraz napoje/soki/wodę. Respondenci zapytani bezpośrednio o to, która kategoria zadecydowałaby o tym, że poszliby na zakupy do sklepu, w jakim dokonano znacznych obniżek cen, wskazywali najczęściej właśnie te dwie kategorie (odpowiednio 10,6 proc. oraz 10,4 proc. odpowiedzi).

Na kolejnych miejscach znalazły się takie kategorie, jak: kawa/herbata (9 proc.), owoce/warzywa (8,7 proc.), chemia gospodarcza (6,6 proc.), kosmetyki (5,7 proc.), nabiał/jaja (4,9 proc.), piwa/alkohole (4,9 proc.), sery (4,5 proc.), słodycze (3,7 proc.), świeże ryby (2,8 proc.), mrożonki (2 proc.), produkty ogólnospożywcze sypkie (2 proc.), pieczywo (1,8 proc.).

Żadne inne produkty spożywcze nie zostały wskazane częściej, niż w 1 proc. odpowiedzi. Mniej niż co setny respondent wskazał ciasta, konserwy mięsne, rybne przetwory, dania gotowe, czy produkty fit.

Badanie Mechanizmy Promocji także sprawdziło deklaracje konsumentów odnośnie ich zachowań związanych z promocjami. 83,5 proc. przepytanych osób potwierdziło, że zdarza im się kupić produkt którego nie planowały, tylko dlatego, że był w promocji. Blisko co druga osoba (65,5 proc.) kupuje produkty na zapas, jeśli natrafi w sklepie na atrakcyjną promocję. Niewiele mniej osób (64,3 proc.) zadeklarowało, że najczęściej pod wpływem promocji kupuje nowości. Trzech na pięciu klientów (60,8 proc.) zapoznaje się z promocjami, kiedy planuje zakupy.

Jedynie 6 proc. respondentów stwierdziło, że promocje w żaden sposób na nich nie działają i są przez nich ignorowane.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (10 004) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH