Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prym wiodą dyskonty inteligentne, które zmieniają się w supermarkety

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl na podstawie raportu LZ Retailytics
  • Data: 31-01-2018, 14:39
Prym wiodą dyskonty inteligentne, które zmieniają się w supermarkety
fot. shutterstock

Dziś prawdziwych dyskontów już nie ma. Ich czas minął bezpowrotnie. Jeśli są jeszcze tacy, który świętują sprzedaż niemarkowych produktów z palet, już wkrótce srogo się zawiodą. Wprawdzie na rynku wciąż prym wiodą dyskonty - ale teraz są to dyskonty inteligentne, które zmieniają się w supermarkety. Supermarketyzacja to nowa dyskontyzacja. A nowej (r)ewolucji przewodzą ALDI Süd i Nord oraz Lidl - wynika z raportu LZ Retailytics ,,Dyskonty – supermarkety jutra".

Supermarketyzacja to modne i nośne hasło. Zdaniem analityków, jest to trend, który wynika z pewnej konieczności, pod którą rozumieją swego rodzaju stagnację wzrostów na nasyconych rynkach europejskich. Jak na każdym trendzie, tak i na tym można zyskać, jak i stracić.

Eksperci LZ Retailytics wskazują na sieci Lidl i Aldi jako te, które coraz śmielej i bardziej niż kiedykolwiek przedtem wkraczają w obszary zarezerwowane dotąd dla supermarketów -  świeżość, serwis, marki i promocje. W przeciwieństwie do uznanych graczy, dyskonty wciąż mają duży potencjał: mogą po prostu rozwinąć asortyment według potrzeb - i to z pewnością jest ich kluczową przewagą nad konkurentami. 

W tym roku Aldi stanie się numerem dwa na europejskim rynku spożywczych sieci detalicznych, ustępując miejsca tylko Schwarz Group (Lidl), a wyprzedzając takich "wyjadaczy" jak Carrefour i Tesco. Co więcej, perspektywy wzrostu dla Lidla i Aldiego są o wiele większe niż przypadku innych graczy - pokazują dane LZ Retailytics.

Mniej znaczy więcej! To była niepisana maksyma takich sieci, jak Aldi, Lidl, Biedronka, Netto oraz innych dyskontów spożywczych przez kilkadziesiąt lat. Mniej znaczy więcej - to było myślenie, które uczyniło je potęgami handlu detalicznego, ale i spowodowało wiele zagrożeń z perspektywy branżowych konkurentów. Ale, jak wskazują eksperci LZ Retailytics, nadchodzą nowe porządki. Mniej znaczyło więcej. Teraz dyskonty wychodzą do klienta z coraz bogatszą ofertą, a niektóre z nich nawet nie wzbraniają się przed określeniem "supermarket".

Czytaj więcej w dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.