Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przeczytaj cały wywiad z Francois'em Vincentem, dyrektorem ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-04-2011, 21:40
Przeczytaj cały wywiad z Francois'em Vincentem, dyrektorem ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska
Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska

- Staramy się być aktywni i rozmawiamy z kilkoma podmiotami na temat przyłączenia do naszej sieci franczyzowej - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska.

Jak przedstawiają się prognozy dla polskiego rynku franczyzy na kolejne lata?

Jesteśmy w okresie ogromnych zmian na rynku franczyzy i otwierającego się jeszcze większego potencjału. Polski rynek wszedł w fazę konsolidacji i większej koncentracji. Przestają obowiązywać stare podziały na handel mały, tradycyjny i zorganizowany, bo w małe formaty handlowe wchodzą wielkie koncerny, obecne dotychczas tylko w handlu nowoczesnym. Można powiedzieć, że rynek jest na skrzyżowaniu, na którym uczestnicy muszą podjąć decyzję, w którą stronę zechcą skierować swój rozwój.

Polski handel wchodzi w II etap rozwoju, pomimo, że zachowuje swoją specyfikę i większy udział handlu osiedlowego w swoich strukturach, to jednocześnie staje się coraz bardziej zorganizowany. Oznacza to, że nie tyle będziemy mieli do czynienia ze słabnącą pozycją handlu niezależnego i malejącą liczbą sklepów, co z rosnącym udziałem małych sklepów zorganizowanych w większe struktury. Małe sklepy convenience nadal będą silne, ich udziały w rynku pozostaną niezmienne, ale będą one zorganizowane w większe struktury.

Rynek staje się coraz bardziej skomplikowany, mnóstwo zjawisk handlowych przenika się i krzyżuje. Ma na to wpływ m.in. kontekst ekonomiczny, gdyż mali handlowcy, którzy dotychczas chcieli pozostać niezależni poszukują dróg wzmocnienia swojego biznesu w ramionach silnego kooperanta. Partnerzy stają się coraz bardziej otwarci na rozmowy, ponieważ utracili atut jakim jest możliwość proponowania niskich cen, których dzisiejsi klienci poszukują. Dzieje się tak dlatego, że rosnąca konkurencja powoduje, że nie wystarczy już prowadzić sklepu osiedlowego blisko miejsca zamieszkania.

Co zaczyna być decydujące w walce rynkowej w segmencie sklepów osiedlowych?

Obecnie sklep osiedlowy musi mieć atrakcyjne ceny, ale także pełny asortyment i wsparcie promocyjne oraz wizerunkowe. Zmieniły się standardy dotyczące prowadzenia sklepu osiedlowego, bo rosną oczekiwania klientów, którzy stają się coraz bardziej wymagający. Operator sklepu musi zapewnić klientom warunki, których oczekują, żeby stać się ulubionym sklepem. Małym handlowcom coraz trudniej te warunki spełniać, dlatego kierują się w stronę zorganizowanych partnerów, większych przedsiębiorstw.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • grazyna 13-07-2012, 23:09:
a w cerrfur expres w tarnowie tylko podwyzki towarow a jak jest promocja n.p schab po12,99zl od11.07.2012 to tylko ogladamy w gazetce chodzi osklep prtzy ul monte cassino pani kierowniczka na kasie kasuje 2 jablka0.5 kg gdy po zaplaceniu poprosilam o zwazenie o,4 kg i pani sie tlumaczy wina wagi zle wazy a gdzie legalizacja czytnik cen nie czynny nie mozna sprawdzic ceny arbuzy pokrojone i zepsute po otwarciu smierdza przecenione towary tylko dla pracownikow gratuluje poprosze o odpis grazyna75411@interia.pl jeszcze jedno mamy karty rodzinki ale szynka na prywatnym stoisku oraz mieso

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.