Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Przeczytaj cały wywiad z Wojciechem Mroczyńskim, członkiem zarządu i dyrektorem zarządzającym AmRest

Pozyskaliśmy fundusze z emisji akcji dla Warburg Pincus nie po to, aby trzymać je na koncie, ale aby inwestować - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Wojciech Mroczyński, członek zarządu i dyrektor zarządzający AmRest.

Przeczytaj cały wywiad z Wojciechem Mroczyńskim, członkiem zarządu i dyrektorem zarządzającym AmRest
AmRest podtrzymuje plany otwarcia w 2011 r. 100 nowych restauracji

Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
Data: 15-02-2011, 16:31

Według wstępnych danych AmRest odnotował w IV kwartale wzrost przychodów, zarówno w USA, w Europie, jak i w Polsce... Czy na tej podstawie można powiedzieć, że kryzys w branży gastronomicznej to już historia?

Nie porównywałbym wyników AmRest do całej branży gastronomicznej. Ostatnio zaobserwowaliśmy pewne ożywienie, co nas niezmiernie cieszy. Trudno jednoznacznie określić czy kryzys się już skończył, ale najgorsze jest już za nami. Dane makroekonomiczne są coraz bardziej optymistyczne, wzrasta konsumpcja, ale też niestety rosną ceny, m.in. żywności. Na razie jest nieźle, ale zobaczymy co będzie dalej...

Jak na podstawie tych prognoz oraz stanu posiadania 307 mln zł z emisji akcji dla Warburg Pincus, AmRest planuje rozwój w 2011 roku?

Pozyskaliśmy fundusze nie po, aby trzymać je na koncie, ale aby inwestować. Chcemy przede wszystkim zwiększyć tempo rozwoju nowych restauracji, których w tym roku planujemy otworzyć około 100. Mocno inwestujemy w Starbucksa, Burger Kinga oraz KFC, które jest najbardziej rentowną siecią w naszym portfolio, więc lekkomyślnym posunięciem byłoby zahamowanie jej rozwoju. Procentowo jednak najszybszy przyrost nowych lokali obserwujemy w przypadku tych dwóch pierwszych marek.

Czy w najbliższym czasie AmRest chce wchodzić na nowe rynki? Czy będą Państwo kontynuować "przed-kryzysowe" plany wejścia na Bałkany, Ukrainę, rozwoju Applebee's w USA oraz przeniesienie tego konceptu do Europy?

Przez pierwsze dwa lata w Serbii rozwijaliśmy się dość wolno - obecnie prowadzimy tam jedynie cztery restauracje, ale chcemy wciąż rozwijać się na tym rynku. Myślimy też o wejściu do innych krajów byłej Jugosławii, ale to są tak małe liczby, że w skali AmRest one po prostu bledną.
Ukraina nie leży w kręgu naszego zainteresowania ze względu na obecną sytuację gospodarczą i polityczną.
Stany Zjednoczone - po zeszłorocznej znaczącej poprawie wyników - cały czas są dla nas znaczącym rynkiem. Owa poprawa powoli przekonuje naszych akcjonariuszy, że wejście na ten rynek to była dobra decyzja inwestycyjna. Nie zamierzamy przenosić konceptu Applebee's do Europy. Nasz rynek nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego wolumenu sprzedaży. Regularne chodzenie do restauracji nie jest tak powszechne w naszej części świata, jak w USA. Póki ten trend nie wykształci się bardziej, wprowadzenie konceptu typu upper casual dining, obarczony jest dużym ryzykiem.

więcej informacji:

Wojciech Mroczyński RSS ALERT    /    AmRest RSS ALERT    /    Restauravia RSS ALERT    /    KFC RSS ALERT    /    Burger King RSS ALERT    /    Starbucks RSS ALERT    /    Applebee's RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT    /    Warburg Pincus RSS ALERT    /    Facebook RSS ALERT    /    restauracje szybkiej obsługi RSS ALERT    /    restauracje upper casual dining RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.136.184
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.