Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przeczytaj cały wywiad z Wojciechem Mroczyńskim, członkiem zarządu i dyrektorem zarządzającym AmRest

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-02-2011, 16:31
Przeczytaj cały wywiad z Wojciechem Mroczyńskim, członkiem zarządu i dyrektorem zarządzającym AmRest
AmRest podtrzymuje plany otwarcia w 2011 r. 100 nowych restauracji

Pozyskaliśmy fundusze z emisji akcji dla Warburg Pincus nie po to, aby trzymać je na koncie, ale aby inwestować - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Wojciech Mroczyński, członek zarządu i dyrektor zarządzający AmRest.

Według wstępnych danych AmRest odnotował w IV kwartale wzrost przychodów, zarówno w USA, w Europie, jak i w Polsce... Czy na tej podstawie można powiedzieć, że kryzys w branży gastronomicznej to już historia?

Nie porównywałbym wyników AmRest do całej branży gastronomicznej. Ostatnio zaobserwowaliśmy pewne ożywienie, co nas niezmiernie cieszy. Trudno jednoznacznie określić czy kryzys się już skończył, ale najgorsze jest już za nami. Dane makroekonomiczne są coraz bardziej optymistyczne, wzrasta konsumpcja, ale też niestety rosną ceny, m.in. żywności. Na razie jest nieźle, ale zobaczymy co będzie dalej...

Jak na podstawie tych prognoz oraz stanu posiadania 307 mln zł z emisji akcji dla Warburg Pincus, AmRest planuje rozwój w 2011 roku?

Pozyskaliśmy fundusze nie po, aby trzymać je na koncie, ale aby inwestować. Chcemy przede wszystkim zwiększyć tempo rozwoju nowych restauracji, których w tym roku planujemy otworzyć około 100. Mocno inwestujemy w Starbucksa, Burger Kinga oraz KFC, które jest najbardziej rentowną siecią w naszym portfolio, więc lekkomyślnym posunięciem byłoby zahamowanie jej rozwoju. Procentowo jednak najszybszy przyrost nowych lokali obserwujemy w przypadku tych dwóch pierwszych marek.

Czy w najbliższym czasie AmRest chce wchodzić na nowe rynki? Czy będą Państwo kontynuować "przed-kryzysowe" plany wejścia na Bałkany, Ukrainę, rozwoju Applebee's w USA oraz przeniesienie tego konceptu do Europy?

Przez pierwsze dwa lata w Serbii rozwijaliśmy się dość wolno - obecnie prowadzimy tam jedynie cztery restauracje, ale chcemy wciąż rozwijać się na tym rynku. Myślimy też o wejściu do innych krajów byłej Jugosławii, ale to są tak małe liczby, że w skali AmRest one po prostu bledną.
Ukraina nie leży w kręgu naszego zainteresowania ze względu na obecną sytuację gospodarczą i polityczną.
Stany Zjednoczone - po zeszłorocznej znaczącej poprawie wyników - cały czas są dla nas znaczącym rynkiem. Owa poprawa powoli przekonuje naszych akcjonariuszy, że wejście na ten rynek to była dobra decyzja inwestycyjna. Nie zamierzamy przenosić konceptu Applebee's do Europy. Nasz rynek nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego wolumenu sprzedaży. Regularne chodzenie do restauracji nie jest tak powszechne w naszej części świata, jak w USA. Póki ten trend nie wykształci się bardziej, wprowadzenie konceptu typu upper casual dining, obarczony jest dużym ryzykiem.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 551) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH