REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przed polskim rynkiem e-handlu rysują się dobre perspektywy

  • Property News
  • Autor: www.propertynews.pl
  • Data: 24-09-2013, 14:13
Przed polskim rynkiem e-handlu rysują się dobre perspektywy

21,5 mld zł warty jest polski rynek e-handlu. Sektor ten tworzy już 12 tys. e-sklepów - mówił w trakcie konferencji Property Forum 2013 Przemysław Dwojak, dyrektor Działu Customer Analytics & Sales Strategies, GfK Polonia.

REKLAMA

Zdaniem eksperta wśród najważniejszych trendów wpływających rozwój handlu internetowego są m.in.: rozwój rynku urządzeń mobilnych oraz coraz większa popularność mediów społecznościowych.

Według właścicieli sklepów internetowych oraz ekspertów tego rynku, biorących udział w sesji E-commerce - perspektywy rozwoju branży w Polsce i jej wpływ na rozwój handlu tradycyjnego oraz centrów handlowych, polski sektor ecommerce jest na wczesnym etapie rozwoju i ma przed sobą ogromne perspektywy wzrostu. - 44 proc. badanych osób nie lubi zakupów. I ten właśnie wynik uważam za szansę na rozwój internetowej sprzedaży - uważa Grzegorz Bielecki, dyrektor operacyjny, Frisco.pl.

Ważne jest jednak trafienie w oczekiwania klientów oraz przyciągnięcie do sieci nowych grup użytkowników. - Klienci sklepów internetowych chcą szerokiej oferty. I właśnie ta bogata oferta jest przewagą sprzedaży internetowej nad stacjonarną - wyjaśnia Krzysztof Bajołek, prezes zarządu, Answear.com.

Radosław Wiśniewski, prezes zarządu Redan SA, dodaje, iż klient esklepu szanuje swój czas i robi zakupy, gdy ma na to ochotę. - Proces esprzedaży zmienia się. Wynika to nie tylko z rozwoju internetu, ale i psychiatrii tj. możliwości wpływania na bodźce - tłumaczy.

To właśnie emocje są wyróżnikiem między sprzedażą internetową a stacjonarną. Może się to jednak zmienić. - Jesteśmy w stanie sprzedawać w internecie nie tylko produkt, ale i emocje. Za kilka lat może dojść do kolejnych przełomów w rozwoju sprzedaży internetowej, która będzie w stanie zaspokoić zmysły dotyku czy smaku - prognozuje prezes Redanu.

Dziś na emocje właściciele esklepów mogą wpływać m.in. za pomocą wyglądu sklepów internetowych, tj layoutu witryn. - Musi być dopasowana do możliwości, ale i potrzeb klientów sklepów - zauważa Przemysław Dwojak.

Radosław Wiśniewski uważa, że dla klienta internetowego wciąż najważniejsza jest jednak cena. - Z jednej strony jest grupa sklepów internetowych, które prześcigają się w ofertach promocyjnych. Polityka cenowa wielu sklepów zakłada jednak oferowanie takich sam cen jak w sklepach tradycyjnych - podsumowuje.

Zdaniem uczestników dyskusji "niezagospodarowaną" grupą klientów rynku ecommerce w Polsce są osoby powyżej 55. roku życia. To ta część społeczeństwa najrzadziej robi zakupy w internecie, realizując je w dyskontach i centrach osiedlowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH