REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przed siecią Dino strategiczne decyzje

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-11-2016, 08:45
Przed siecią Dino strategiczne decyzje
Szymon Piduch, Prezes Dino Polska SA. Fot. materiały prasowe Dino

Fundusz Enterprise Investors, z którym sieć Dino związana jest od 2010 roku, pomógł jej w ciągu pięciu lat ponad pięciokrotnie zwiększyć liczbę sklepów. Obecnie Dino jest w szczególnym momencie poszukiwania nowych opcji rozwoju. W grę wchodzi m.in. debiut giełdowy. Co Dino ma do zaoferowania potencjalnym inwestorom?

REKLAMA

Sieć Dino jest obecnie w kluczowym dla spółki okresie rozwoju. Jak tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Szymon Piduch, CEO sieci Dino, wejście do spółki  Funduszu Enterprise Fund VI (PEF VI) zarządzanego przez Enterprise Investors, który posiada 49-procentowy pakiet akcji Dino Polska S.A. od 2010 roku (51 proc. zostało w rękach założyciela firmy Tomasza Biernackiego) zdynamizowało rozwój sieci.  Jeszcze w 2010 roku liczyła ona około 100 marketów. Obecnie (na 30 września 2016) posiada 589 placówek, a rok 2016 chce zamknąć z liczbą 120 nowych otwarć. – W latach 2010-2015, pod względem sprzedaży rośliśmy w tempie 37-proc. średniorocznie – przytacza dane Szymon Piduch. 

Pod koniec lipca br. media obiegła wiadomość o przygotowaniu sieci Dino do debiutu giełdowego. Pisano, że Fundusz Enterprise Investors wybrał banki, które doradzą przy transakcji — PKO BP, UBS Investment Bank, Wood & Co oraz Erste Securities oraz, że debiut giełdowy Dino może być sposobem na wyjście ze spółki funduszu. 

Szymon Piduch tłumaczy, że obecnie wspólnie z akcjonariuszami rozpatrują różne scenariusze dalszego rozwoju spółki. – Rozważamy, wspólnie z akcjonariuszami, różne scenariusze dalszego rozwoju Spółki, jednym z nich jest potencjalny debiut na GPW. Nie chciałbym się wypowiadać na temat naszych planów, dopóki nie podejmiemy ostatecznych decyzji o wyborze jednej z rozważanych ścieżek – mówi serwisowi portalspozywczy.pl. 

Jak więc obecnie wygląda kondycja sieci, która stoi przez kluczowymi dla dalszego rozwoju decyzjami? 

Szymon Piduch tłumaczy, że sieć obecnie kontynuuje strategię wzrostu poprzez dalszy rozwój organiczny. – Dino rozwija się głównie poprzez budowanie własnych sklepów. Jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się sieci w segmencie proximity – mówi Szymon Piduch i dodaje, że według danych z raportu firmy Roland Berger z listopada br., Grupa Dino jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce pod względem średniej rocznej stopy wzrostu liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży w latach 2010-2015. W 2015 roku Grupa Dino była także drugą pod względem liczby sklepów i trzecią pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży siecią supermarketów proximity w Polsce. Sieć sklepów Dino jest także drugą najszybciej rosnącą siecią na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi, zarówno pod względem wzrostu wartości sprzedaży jak i liczby nowo otwieranych sklepów.  

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (32 899) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 199)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH