Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przedsiębiorcy oczekują od programów lojalnościowych dodatkowych korzyści

  • Autor: pr
  • Data: 26-05-2015, 12:43

W 2014 roku Metro Cash & Carry, międzynarodowy lider rynku handlu hurtowego posiadający 750 sklepów w 26 krajach, rozpoczął pierwszy etap wdrożenia globalnego programu lojalnościowego. Od tego czasu 1,5 miliona klientów-przedsiębiorców: restauracji, drobnych sprzedawców, hoteli i innych niezależnych właścicieli firm, przystąpiło do programu lojalnościowego Metro. Program ten funkcjonuje już w 6 krajach a w tym roku zostanie wdrożony na kolejne 6 rynków, między innymi w Chinach i we Francji.

- Jak pokazało wdrożenie naszego globalnego programu lojalnościowego, jedynie dostosowanie do konkretnych realiów i strategii danego rynku gwarantuje sukces, dlatego też postanowiliśmy wzbogacić naszą ofertę tak, aby była ona jak najbardziej wartościowa dla naszych klientów. Planujemy wprowadzić program Usługi & Partnerzy, oferujący różnorodne korzyści i zniżki dla klientów zarówno od Metro jak i innych międzynarodowych partnerów - wyjaśnia Igor Bagnobianchi, globalny dyrektor programu lojalnościowego  w Metro Cash & Carry.  

Metro zwróciło się do firmy Comarch. Innowacyjne podejście tej firmy do badania opinii konsumentów łączyło zdobycie zarówno deklaratywnych jak i behawioralnych danych, aby zrozumieć oczekiwania klienta. Objęło ono 17,000 klientów Metro i wykazało,  że  więcej niż 70 proc. z nich jest zainteresowanych dodatkowymi korzyściami i korzystaniem z nich zarówno  w sklepach jak i u innych partnerów.

- Badania fokusowe, które przeprowadziliśmy dla Metro po badaniu online, podkreśliły istotność zainwestowania w wyjątkowe właściwości, takie jak spersonalizowana komunikacja, obsługa VIP w sklepach oraz dodatkowe korzyści u partnerów- stwierdza Marcin Sobek, dyrektor Comarch CRM Managed Services, odpowiedzialny za badania. Klienci małych i  średnich przedsiębiorstw bardzo doceniają ten pomysł, 81 proc. z nich przyznaje, że  najważniejsze są  dla nich  usługi związane z planowaniem zakupów oraz zagwarantowanie najlepszej jakości i warunków handlowych. Ponadto, promocje i rabaty są docenione przez 69 proc. klientów.

Badanie zostało przeprowadzone pomiędzy wrześniem a grudniem 2014 w 11 europejskich i azjatyckich krajach, w których  marki Metro albo Makro są obecne.                          

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 865) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH