Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przedstawiciel AmRest: Naszym celem jest rozwój w tempie 20 proc. rocznie. z akwizycjami

  • Autor: PAP
  • Data: 25-11-2010, 21:18

Grupa AmRest szuka możliwości przejęć, głównie na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Jeśli w przyszłym roku dojdzie do realizacji akwizycji, przychody grupy mogą wzrosnąć o 20 proc. - powiedział Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

"Naszym celem jest rozwój w tempie 20 proc. rocznie. Nasz planowany wzrost na tym poziomie nie będzie możliwy, jeśli bazować będziemy tylko i wyłącznie na wzroście organicznym. Rozglądamy się cały czas za podmiotami do akwizycji. Pracujemy nad tym tematem, jesteśmy jednak dość selektywni" - powiedział PAP Mroczyński.

"Potrzebne będą dobre akwizycje, które będą gwarantować zwrot na poziomie 20 proc." - dodał.

"Tych podmiotów nie ma zbyt wiele w Europie Środkowo-Wschodniej, patrząc bardziej globalnie jest więcej możliwości, ale nie jesteśmy jeszcze tak zaawansowani, by mówić o konkretach" - powiedział.

Wzrost sprzedaży grupy o 20 proc. będzie możliwy w przyszłym roku, jeśli spółka zrealizuje przejęcie.

"20 proc. wzrostu sprzedaży w 2011 roku będzie możliwe pod warunkiem, że zdarzy się akwizycja, która wypełni lukę między wzrostem organicznym, bazującym na wzroście sprzedaży restauracji porównywalnych i nowych otwarciach" - powiedział Mroczyński.

Poinformował, że głównym rynkiem rozwoju jest ciągle Europa Środkowo-Wschodnia, ale spółka może wejść na nowe rynki.

"Nie jest wykluczone, że poprzez przejęcia wejdziemy na nowy rynek. Jesteśmy w Ameryce Północnej i Europie Środkowo-Wschodniej i chcielibyśmy się rozwijać głównie w Europie Środkowo-Wschodniej" - powiedział Mroczyński.

Dodał, że spółka nie planuje ekspansji na rynek ukraiński.

"Nie ma woli z naszej strony, by wchodzić na Ukrainę. To rynek strasznie trudny, jeśli chodzi o inwestycje. Co prawda penetracja jest niewielka, ale jest bardzo skorupcjowany, procedury administracyjne są wydłużone, czynsze są wygórowane. Zwrot na tych inwestycjach nie wygląda interesująco" - powiedział członek zarządu grupy.

AmRest rozważa przede wszystkim przejęcia podmiotów, które zarządzają tymi samymi markami co AmRest.

"Raczej nie aspirujemy do tego, by rozwijać biznes na zasadzie greenfield na innych rynkach. O wiele większy sens ma przejmowanie biznesów, które prowadzą marki, które my też prowadzimy i wniesienie naszego know-how, budowanie wartości. Dlatego przede wszystkim rozważamy akwizycje operatorów, którzy zarządzają tymi samymi markami co my" - powiedział Mroczyński.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 306) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH