Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Przedstawiciel AmRestu: Inwestycja w Restauravię może się nam zwrócić w ciągu 3-4 lat

Grupa AmRest ocenia, że inwestycja w hiszpańską spółkę Restauravia może się zwrócić w ciągu 3-4 lat. Spółka zamierza rozwijać sieć restauracji z kuchnią włoską La Tagliatella we Francji, a w przyszłości także w innych krajach, m.in. Rosji i Polsce - powiedział Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

"Sama Restauravia w swoim planie założyła podwojenie wielkości biznesu w ciągu 5 lat. Obecnie spółka ma 100 mln euro sprzedaży i 24 mln euro cash flow. Podwojenie tych kwot w ciągu 5 lat oznacza, że zwrot na tej inwestycji jest możliwy w ciągu 3-4 lat" - powiedział PAP Mroczyński.

W piątek AmRest poinformował o podpisaniu umowy zakupu 76,3 proc. hiszpańskiej sieci restauracji Restauravia.

Restauravia operuje łącznie 130 restauracjami w Hiszpanii, w tym 30 restauracjami KFC oraz 100 restauracjami casual dining z kuchnią włoską La Tagliatella.

W 2010 roku sprzedaż spółki wyniosła około 100 mln euro (48 mln euro KFC i 51 mln euro Tagliatella), a znormalizowana EBITDA 23,9 mln euro. Marża EBITDA wyniosła 24 proc.

"Zawsze mówiliśmy, że szukamy firm, które mają interesujący model biznesowy i pasują do naszej strategii. Restauravia doskonale się wpisuje w nasze założenia. Pasuje do naszych segmentów, posiada marki, gdzie możliwe jest osiągnięcie efektu skali" - powiedział Mroczyński.

AmRest widzi duży potencjał wzrostu dla KFC w Hiszpanii.

"W Hiszpanii jest tylko około 70 restauracji KFC, z czego Restauravia ma 30 i jest największym franczyzobiorcą. Potencjał wzrostu na rynku hiszpańskim jest bardzo duży, do tego jest możliwość poprawy sprzedaży przy wykorzystaniu naszego doświadczenia. W restauracjach KFC działających na tamtym rynku sprzedaż jest obecnie o połowę niższa niż w naszych restauracjach w Polsce. Z kolei ich rentowność jest bardzo wysoka, porównywalna do naszej" - powiedział członek zarządu AmRest.

Podkreślił, że spółka zawsze marzyła o marce własnej, która będzie platformą do wzrostu na szeroką skalę.

"Obserwujemy koncept La Tagliatella od kilku lat. Jest bardzo ciekawy, bo łączy wysoką jakość segmentu premium, ceny segmentu casual dining i prostotę kuchni segmentu QSR. Surowce, w tym świeże produkty sprowadza się z Włoch, a potem przygotowuje w kuchni centralnej, do szybkiego przygotowania w restauracjach. Dzięki temu nie ma dużego zaplecza w restauracjach, a to oznacza niższe koszty" - powiedział.

Zdaniem Mroczyńskiego La Tagliatella ma możliwość rozwoju także poza Hiszpanią. Planowana jest większa obecność sieci na rynku francuskim, w przyszłości prawdopodobna jest ekspansja na rynki Europy Środkowo-Wschodniej.

więcej informacji:

Wojciech Mroczyński RSS ALERT    /    Restauravia RSS ALERT    /    AmRest RSS ALERT    /    La Tagliatella RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.45.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.