REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przedstawiciel AmRestu: Inwestycja w Restauravię może się nam zwrócić w ciągu 3-4 lat

  • Autor: PAP
  • Data: 14-02-2011, 21:43

Grupa AmRest ocenia, że inwestycja w hiszpańską spółkę Restauravia może się zwrócić w ciągu 3-4 lat. Spółka zamierza rozwijać sieć restauracji z kuchnią włoską La Tagliatella we Francji, a w przyszłości także w innych krajach, m.in. Rosji i Polsce - powiedział Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

REKLAMA

"Sama Restauravia w swoim planie założyła podwojenie wielkości biznesu w ciągu 5 lat. Obecnie spółka ma 100 mln euro sprzedaży i 24 mln euro cash flow. Podwojenie tych kwot w ciągu 5 lat oznacza, że zwrot na tej inwestycji jest możliwy w ciągu 3-4 lat" - powiedział PAP Mroczyński.

W piątek AmRest poinformował o podpisaniu umowy zakupu 76,3 proc. hiszpańskiej sieci restauracji Restauravia.

Restauravia operuje łącznie 130 restauracjami w Hiszpanii, w tym 30 restauracjami KFC oraz 100 restauracjami casual dining z kuchnią włoską La Tagliatella.

W 2010 roku sprzedaż spółki wyniosła około 100 mln euro (48 mln euro KFC i 51 mln euro Tagliatella), a znormalizowana EBITDA 23,9 mln euro. Marża EBITDA wyniosła 24 proc.

"Zawsze mówiliśmy, że szukamy firm, które mają interesujący model biznesowy i pasują do naszej strategii. Restauravia doskonale się wpisuje w nasze założenia. Pasuje do naszych segmentów, posiada marki, gdzie możliwe jest osiągnięcie efektu skali" - powiedział Mroczyński.

AmRest widzi duży potencjał wzrostu dla KFC w Hiszpanii.

"W Hiszpanii jest tylko około 70 restauracji KFC, z czego Restauravia ma 30 i jest największym franczyzobiorcą. Potencjał wzrostu na rynku hiszpańskim jest bardzo duży, do tego jest możliwość poprawy sprzedaży przy wykorzystaniu naszego doświadczenia. W restauracjach KFC działających na tamtym rynku sprzedaż jest obecnie o połowę niższa niż w naszych restauracjach w Polsce. Z kolei ich rentowność jest bardzo wysoka, porównywalna do naszej" - powiedział członek zarządu AmRest.

Podkreślił, że spółka zawsze marzyła o marce własnej, która będzie platformą do wzrostu na szeroką skalę.

"Obserwujemy koncept La Tagliatella od kilku lat. Jest bardzo ciekawy, bo łączy wysoką jakość segmentu premium, ceny segmentu casual dining i prostotę kuchni segmentu QSR. Surowce, w tym świeże produkty sprowadza się z Włoch, a potem przygotowuje w kuchni centralnej, do szybkiego przygotowania w restauracjach. Dzięki temu nie ma dużego zaplecza w restauracjach, a to oznacza niższe koszty" - powiedział.

Zdaniem Mroczyńskiego La Tagliatella ma możliwość rozwoju także poza Hiszpanią. Planowana jest większa obecność sieci na rynku francuskim, w przyszłości prawdopodobna jest ekspansja na rynki Europy Środkowo-Wschodniej.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH