Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przedstawiciel KP Gessel na VI FRSiH: Świetne perspektywy dla producentów private label

  • Autor: PJ, portalspożywczy.pl
  • Data: 07-11-2013, 10:18
Przedstawiciel KP Gessel na VI FRSiH: Świetne perspektywy dla producentów private label
Marcin Macieszczak, wspólnik i radca prawny w Kancelarii Prawnej Gessel

- Firmy produkcyjne wytwarzające produkty private label mają bardzo dobre perspektywy. Te firmy w zakresie jakości usług nie ustępują w sposób techniczny konkurentom, natomiast kosztowo są zdecydowanie konkurencyjne. Oczywiście muszą się zmagać z bardzo silną presją cenową ich klientów, mianowicie handlu nowoczesnego, dyskontów. Żeby korzystać z efektu skali muszą konsolidować rynek i przejmować kolejnych graczy. Takie akwizycje mają miejsce i będą mieć miejsce - powiedział Marcin Macieszczak, wspólnik w Kancelarii Prawnej Gessel podczas panelu "Ograniczenie kosztów - klucz do sukcesu w biznesie produkcyjnym i handlowym", jaki odbył się w ramach VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Macieszczak zwrócił uwagę na to, że pojawiają się próby tworzenia przez niektóre średnie firmy spożywcze koncernów spożywczych. Firmy mające rozpoznawalne i uznane przewagi konkurencyjne w określonych branżach produktowych wchodzą na nowe rynki i rozszerzają swoją ofertę.

- W hurcie i dystrybucji sytuacja wygląda nieco odmiennie. Handel nowoczesny zdaje się wypierać szczebel pośredni pomiędzy producentami a detalem. Z punktu widzenia inwestorów firmy te mają zdecydowanie ciężej na rynku. Pozostaje im wybór: albo rozwiną swoje kompetencje w bardzo konkretnym, specjalistycznym obszarze dystrybucji, np. kanale HoReCa, albo mogą dobudowywać detal lub myśleć o przebranżowieniu się również w kierunku działalności produkcyjnej, ale wówczas pojawia się konkurencja z klientami - tłumaczył wspólnik w Kancelarii Prawnej Gessel.

Macieszczak opisując sytuację w handlu detalicznym zwrócił uwagę, że jest to bardzo konkurencyjny i zmieniający się segment. - Mamy do czynienia ze zdecydowanym prymatem handlu sieciowego, nowoczesnego w formatach czy to dyskont czy convenience store, połączonym ze spowolnieniem formatu hipermarketów oraz zdecydowanym odejściem handlu tradycyjnego. Jest to prymat handlu opartego o własne centra dystrybucji i marki własne - podkreślił ekspert.

Radca prawny wypowiedział się także na temat atrakcyjności całej branży spożywczej dla inwestorów kapitałowych. - Bardzo dużym walorem i powabem branży spożywczej jest jej acykliczność, czyli brak bezpośredniego powiązania z rozwojem i spadkiem gospodarki jako takiej. Firmy z branży spożywczej zawsze przyciągają kapitał, są potencjalnie bardzo dobrymi celami inwestycji kapitałowych, znacznie lepszymi, niż wiele spółek w dziedzinach tak zwanej gospodarki tradycyjnej - powiedział Macieszczak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH