Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Przeterminowane produkty spożywcze na liście nietrafionych prezentów świątecznych

Aż 75 proc. zapytanych Polaków dokonuje zakupu świątecznych upominków w galeriach handlowych. Co drugi respondent wyda w tym roku na jeden prezent maksymalnie do 100 zł. Wśród wymarzonych podarunków ankietowani wskazują najczęściej karty podarunkowe, elektronikę, kosmetyki i perfumy. Z kolei na liście nietrafionych prezentów można znaleźć skarpety, świąteczne swetry i… przeterminowane produkty spożywcze - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Wyjątkowy Prezent.

Przeterminowane produkty spożywcze na liście nietrafionych prezentów świątecznych
fot. shutterstock

Średnio co trzeci respondent badania przeprowadzonego przez firmę Wyjątkowy Prezent zakupi w tym roku upominki dla co najmniej 5 osób. Niecałe 10 proc. ankietowanych planuje świąteczny podarek dla jednej osoby, a dla dwóch, trzech lub czterech bliskich – mniej więcej co piąty zapytany Polak. Co drugi ankietowany wyda na prezent dla jednej osoby średnio do 100 zł. Co trzecia badana osoba przeznaczy na ten cel nieco więcej – między 100 a 200 zł, a 14 proc. uczestników badania wyda na jeden podarunek między 200 a 400 zł. Na zakup upominku o wartości powyżej 500 zł zdecyduje się jedynie 4 proc. respondentów.

Gdzie dokonujemy zakupu świątecznych prezentów? - Aż 75 proc. ankietowanych wybiera w tym celu sklepy stacjonarne w galeriach handlowych, a 15 proc. te poza galeriami. Do supermarketów i dyskontów udaje się po wybór upominków 10 proc. respondentów. Dużą popularnością cieszą się także zakupy przez internet – aż 42 proc. zapytanych Polaków nabywa prezenty w sklepach online, a 18 proc. badanych na aukcjach bądź giełdach internetowych – mówi Michał Kaleta, dyrektor ds. rozwoju i sprzedaży w firmie Wyjątkowy Prezent, oferującej upominki w formie przeżyć.

Największą trudność sprawia przebadanym Polakom wybór świątecznego prezentu dla rodziców bądź dla „drugiej połówki” – deklaruje tak odpowiednio po 31 proc. ankietowanych. Dla 18 proc. respondentów problem stanowi wybór upominku dla rodzeństwa, a dla 11 proc. – dla dzieci. Nieco mniej problemów sprawia zakup prezentów dla dziadków (10 proc.), dalszej rodziny (10 proc.) i przyjaciół (7 proc.). Z kolei 11 proc. ankietowanych deklaruje, że zakup prezentów dla bliskich nie przysparza im żadnych kłopotów.

Z badani wynika, że aż 70 proc. zapytanych Polaków uważa, że idealny prezent świąteczny to taki, który przede wszystkim spełnia marzenia i sprawia radość. Z kolei dla 30 proc. ankietowych najbardziej istotne jest, by upominek był praktyczny, przydatny i funkcjonalny.

Więcej czytaj na www.dlahandlu.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

prezenty świąteczne RSS ALERT    /    Boże Narodzenie RSS ALERT    /    Wyjątkowy Prezent RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Dora 2017-12-13 09:07:22
    Nie jestem zwolenniczką kupowania upominków na ostatnia chwile raczej myślee o tym sporo wcześniej. Już praktycznie wszytkie prezenty mam, tylko zostało mi wykupić voucher na przelot w aerotunelu w wielkopolsce dla chrześnicy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.19.203
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.