Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przewodnicząca Solidarności Tesco: Pracowników należy słuchać

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 13-02-2018, 12:58
Przewodnicząca Solidarności Tesco: Pracowników należy słuchać
fot. shutterstock

O największych bolączkach Tesco oraz zmianach na polskim rynku handlu detalicznego - serwis www.dlahandlu.pl rozmawia z Elżbietą Jakubowską, przewodniczącą “Solidarności Tesco”.

Od kiedy Solidarność działa przy Tesco? Jaki był impuls do utworzenia związku zawodowego?

Związek powstał w 2001 roku, a założycielom przyświecała intencja poprawy warunków pracy i wynagrodzeń dla pracowników. Powstał także dlatego, że pracownicy wyrazili takie oczekiwanie - ludzie chcieli, by w firmie działała organizacja, która będzie ich reprezentowała przed zarządem.

W pewnym sensie tak. Kiedy Tesco weszło do Polski w kraju panowało duże bezrobocie, a ludzie zabiegali o pracę w handlu. I rzeczywiście, warunki oferowane w tamtym czasie przez Tesco były zadowalające. Ale z czasem coś zaczęło się psuć. Zarobki przestały wystarczać na godziwe życie. Stąd pomysł, aby założyć związek zawodowy i ubiegać się o poprawę sytuacji zatrudnionych w sieci.

Jak przebiegała współpraca na linii związkowcy-zarząd?

Rozmowy o pieniądzach nigdy nie są łatwe. Zarząd nie chciał się zgodzić na sytuację, w której pracownicy w jakikolwiek sposób ingerują w wysokość wynagrodzenia. Ale związkowcy mieli swoje sukcesy. Jeśli dobrze pamiętam, pierwszy sukces był w 2007 roku, udało się wywalczyć 300 zł podwyżki. To był ,,zastrzyk” dla pracowników. Kolejnym sukcesem było zrównanie grup płacowych w całej Polsce i około 10 procentowa podwyżka dla najniżej zarabiających. Związkowcy walczyli także o poprawę warunków socjalnych, na tym polu także wiele udało się zdziałać.

Jakie były pierwsze symptomy, że w Tesco, mówiąc kolokwialnie, dzieje się źle?

W mojej ocenie pierwsze sygnały wskazujące na to, że firma nie idzie właściwą droga, pojawiły się jeszcze przed 2014 rokiem. Sieć położyła zbyt duży nacisk na procedury i planogramy, a nie na zapewnienie towaru na półkach, a co za tym idzie efektywny handel. Pracownicy sklepów i ich kierownicy ugrzęźli w papierologii. Na działania marketingowe, takie jak oznaczenia produktów, wydano w tym czasie wiele pieniędzy, w naszej ocenie nie przełożyło się to na sprzedaż. W rozmowach z ówczesnym zarządem wskazywaliśmy obszary, które naszym zadaniem zostały przeinwestowane. Później zarząd doszedł do takiej samej refleksji.

Więcej czytaj w serwisie www.dlahandlu.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • a ja myślę inaczej 16-02-2018, 22:40:
To jest zastanawiające, że w media w ogóle nie są zainteresowane zdaniem pracowników zrzeszonych w innych niż Solidarność związkach zawodowych.
Solidarność nie jest jedynym związkiem i na pewno nie jedynym słusznym. Tak w Polsce, jak i w Tesco! Lansowanie jednego związku jest stronnicze i nieuczciwe wobec czytelników. Wielki wstyd panie i panowie dziennikarze!
  • zdziwiony 15-02-2018, 10:00:
Pracowników należy wysłuchać a nie słuchać. Pracownik nie powinien droga Przewodnicząca rządzić firmą.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 575) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH