Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przez najbliższe 3 lata Lidl może się rozwijać w tempie 10 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-05-2015, 11:50
Przez najbliższe 3 lata Lidl może się rozwijać w tempie 10 proc.
Kamil Szlaga, analityk Domu Maklerskiego Trigon. Fot. PTWP.

- W ciągu najbliższych lat sprzedaż z mkw. w Lidlu powinna rosnąć średnio o około 5 proc., co z pewnością będzie bardzo dobrym osiągnięciem, wyższym niż przeciętne wzrosty na rynku - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kamil Szlaga, analityk Domu Maklerskiego Trigon.

Dobra strategia sieci Lidl

Zdaniem Kamila Szlagi ostatnie lata pokazały, że na rynku dobrze radzą sobie firmy, które mają jasno określoną strategię. W Polsce wiele spółek sprawia wrażenie zagubionych. - Wydaje się, że jedynie Lidl ma jasną strategię, którą umiejętnie realizuje. Nie zmienia jej od wielu lat, nawet w obliczu pojawiających się problemów, czy zmian koniunktury - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl analityk Trigonu.

Odmienna sytuacja ma miejsce w przypadku pozostałych sieci handlowych. Tesco oraz Carrefour są dopiero na etapie zmian. Szlaga podkreśla, że w ich przypadku tych spółek nie widać jasnego przekazu dla klienta, który by spowodował, że ich format może być atrakcyjny. Auchan ma podobne problemy jednak przeprowadza dobre zmiany, istotne dla konsumentów. - Tak naprawdę wszystkie sieci dalej szukają optymalnych dla siebie rozwiązań. W bieżącym roku będzie to oddziaływać na sytuację w całej branży handlowej. Na rynku jest niewiele sieci, które są gotowe korzystać na swoim formacie. Wyróżniają się Lidl oraz Auchan, których formaty są na tyle dobre, że nie wymagają dużych zmian. Pozostałe muszą ciągle coś modyfikować i walczyć o klienta - wyjaśnia Szlaga.

Nadchodzi spowolnienie rozwoju

Lidl wyróżnia się pozytywnie na tle pozostałych sieci handlowych, jednak w przekonaniu Szlagi w najbliższym czasie tempo jego wzrostu także wyhamuje. - Miejsca na nowe sklepy jest coraz mniej. Dotyczy to wszystkich sieci handlowych także Lidla. Przez najbliższe 3 lata Lidl może się jeszcze rozwijać w tempie 10 proc., ale to jest wszystko, co uda się wypracować. Później będzie miało miejsce już tylko dbanie o utrzymanie sieci i rentowność. Dalej jest już ściana. Potwierdza to sytuacja w sieciach obuwniczych, odzieżowych ale także perspektywa podaży centrów handlowych. Ponadto dochodzi do tego nasycenie rynku sieci detalicznych w Polsce, które w mojej opinii mogą się jeszcze rozwijać maksymalnie o 30 proc. Pod tym względem polski rynek dość szybko się nasycił - tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kamil Szlaga.

Według eksperta Lidlowi będzie trudno w obecnej sytuacji na rynku zbudować  znacznie większą sieć sklepów. Bardziej prawdopodobnym scenariuszem jest posiadanie między 700 a 800 placówek w całej Polsce. - Dalszy wzrost sprzedaży Lidla jest jednak warunkowany dalszym rozwojem - zaznacza analityk.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH