Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przychody Alma Market spadły o 5,3 - proc.

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 18-05-2015, 20:13
Przychody Alma Market spadły o 5,3 - proc.
fot. almamarket.pl

Alma Market SA podała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2015 r. W tym czasie przychody ze sprzedaży działalności kontynuowanej wyniosły 398 010 000 zł (420 227 000 zł w I kw. 2014 r.). Zysk brutto to 81 846 000 zł (79 906 000 zł).

W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, przychody ze sprzedaży wygenerowane przez Grupę Kapitałową spadły o 5,3% (22,2 mln zł), za co odpowiadało przede wszystkim obniżenie 
przychodów ze  sprzedaży realizowanych  przez spółkę zależną Krakchemia S.A.

W tym samym czasie całkowicie odmiennie kształtowała się sytuacja spółek Grupy działających 
w obszarze FMCG, które odnotowały w I kwartale 2015 roku znaczny wzrost na sprzedaży (Alma Market o 1,9%, czyli  o 4,7 mln zł, z kolei Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska o 4,5%, czyli o 0,7 mln zł). Wskazać jednak należy na pewne zaburzenia porównywalności lat 2015 i 2014, co związane jest z faktem występowania  winnych okresach sprzedaży przed Świętami Wielkanocnymi. 

W I kw. 2015 skonsolidowany zysk brutto wyniósł 81,8 mln zł, co oznaczało wzrost r/r o 2,4%. Z uwagi na zmniejszenie kosztów sprzedaży i marketingu, a także poprawę wyniku na działalności inwestycyjnej i pozostałej operacyjnej, skonsolidowany zysk operacyjny w roku 2015 był dodatni i wyniósł 1,0 mln zł, co oznaczało wzrost o ponad 5,9 mln zł r/r.

Przyjęte przez Alma Market S.A. plany inwestycyjne na 2015 rok zakładają otwarcie od trzech do pięciu nowych obiektów handlowych, z których jeden już otwarto w Lublinie, a pozostałe zostaną zlokalizowane w ramach aglomeracji warszawskiej i Trójmiasta. W przypadku części z tych lokali spółka podpisała już umowy najmu, natomiast warunki wynajmu pozostałych są obecnie przedmiotem prowadzonych negocjacji. 

Wartość nakładów inwestycyjnych niezbędnych do realizacji inwestycji zaplanowanych na 2015 rok uzależniona jest od ilości przyjętych do realizacji ostatecznie projektów i zgodnie z szacunkami nie powinna przekroczyć poziomu 22 mln zł. 

Spółka nie wyklucza również rozwoju poprzez przejęcia obiektów lub grup obiektów działających 
obecnie w ramach konkurencyjnych sieci handlowych.

Zakłada się, że w perspektywie najbliższego roku może dojść do sprzedaży części nieruchomości i nieruchomości inwestycyjnych spółki oraz spółek zależnych, a pozyskane w ten sposób środki 
zostaną przeznaczone na spłatę części zadłużenia kredytowego, na finansowanie aktywów obrotowych oraz na cele inwestycyjne spółki dominującej. Zarząd Alma Market S.A. nie wyklucza również podjęcia decyzji o sprzedaży akcji lub udziałów niektórych spółek Grupy Kapitałowej, w tym nie działającej w segmencie handlu detalicznego spółki zależnej Krakchemia S.A

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH