REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przychody Eurocash w III kw. 2016 r. wzrosły o 5 proc.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2016, 09:45
Przychody Eurocash w III kw. 2016 r. wzrosły o 5 proc.
fot. materiały prasowe Eurocash

W III kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash wyniosły 5,76 mld zł, czyli o 5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 r. Narastająco za trzy kwartały br. skonsolidowana sprzedaż sięgnęła 15,9 mld zł, co oznacza wzrost o 4 proc. r/r.

REKLAMA

Zysk brutto ze sprzedaży wypracowany przez Grupę Eurocash w III kwartale tego roku wyniósł 574 mln zł, a narastająco za dziewięć miesięcy tego roku 1,59 mld zł, co w obu porównywanych okresach stanowi wzrost o ponad 8 proc. r/r.

EBITDA, czyli wynik operacyjny powiększony o amortyzację, w III kwartale 2016 r. wyniosła 123 mln zł wobec 135 mln zł w tym samym okresie 2015 r. EBITDA za pierwsze trzy kwartały tego roku sięgnęła 281 mln zł w porównaniu z 291 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Nieco niższy wynik EBITDA niż przed rokiem związany jest z inwestycjami w rozwój innowacyjnych formatów detalicznych ukierunkowanych na wzmocnienie pozycji rynkowej niezależnych detalistów w Polsce.

Grupa Eurocash utrzymuje zadłużenie na niskim poziomie – na koniec września br. dług netto stanowił 0,5-krotność wyniku EBITDA. 

– W III kwartale 2016 r. sprzedaż Grupy Eurocash do klientów w Polsce wzrosła o blisko 8 proc., podczas gdy wzrost całego rynku FMCG w tym okresie szacowany jest na 1,8 proc. To oznacza, że ponownie umocniliśmy udziały rynkowe, i to niemal we wszystkich kluczowych formatach dystrybucji. Co istotne, silne wzrosty dotyczyły w szczególności sprzedaży do klientów zrzeszonych w ramach wspieranych przez Grupę Eurocash systemów partnerskich i franczyzowych. W przypadku Delikatesów Centrum, wzrost ten przekroczył 7proc., a w przypadku klientów franczyzowych obsługiwanych przez Eurocash Dystrybucję (czyli m.in. sklepy Groszek i Lewiatan) wyniósł 10 proc. – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

W III kwartale Grupa Eurocash uruchomiła również kolejną ogólnopolską akcję promocyjną – MegaKolekcja, wspieraną kampanią radiową i telewizyjną, która obejmuje wybrane sklepy działające w ramach sieci abc, Delikatesy Centrum, Euro Sklep, Gama, Groszek, Lewiatan, 1minute oraz salony prasowe InMedio.

W formacie Delikatesy Centrum wyraźnie poprawiła się sprzedaż like-for-like, czyli dla porównywalnej liczby placówek. Hurtowa sprzedaż LFL do tej sieci franczyzowej wzrosła rok do roku o ponad 6 proc. w III kwartale i o blisko 5proc. narastająco od początku roku. Lekko ujemna sprzedaż like-for-like w formacie Cash & Carry to natomiast głównie efekt otwarć rekordowej liczby nowych hal w ubiegłym roku, a także utrzymującej się deflacji hurtowych cen wyrobów mleczarskich, a także piwa i  alkoholi mocnych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (32 845) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH