Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przychody Eurocash w III kw. 2016 r. wzrosły o 5 proc.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2016, 09:45
Przychody Eurocash w III kw. 2016 r. wzrosły o 5 proc.
fot. materiały prasowe Eurocash

W III kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash wyniosły 5,76 mld zł, czyli o 5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 r. Narastająco za trzy kwartały br. skonsolidowana sprzedaż sięgnęła 15,9 mld zł, co oznacza wzrost o 4 proc. r/r.

Zysk brutto ze sprzedaży wypracowany przez Grupę Eurocash w III kwartale tego roku wyniósł 574 mln zł, a narastająco za dziewięć miesięcy tego roku 1,59 mld zł, co w obu porównywanych okresach stanowi wzrost o ponad 8 proc. r/r.

EBITDA, czyli wynik operacyjny powiększony o amortyzację, w III kwartale 2016 r. wyniosła 123 mln zł wobec 135 mln zł w tym samym okresie 2015 r. EBITDA za pierwsze trzy kwartały tego roku sięgnęła 281 mln zł w porównaniu z 291 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Nieco niższy wynik EBITDA niż przed rokiem związany jest z inwestycjami w rozwój innowacyjnych formatów detalicznych ukierunkowanych na wzmocnienie pozycji rynkowej niezależnych detalistów w Polsce.

Grupa Eurocash utrzymuje zadłużenie na niskim poziomie – na koniec września br. dług netto stanowił 0,5-krotność wyniku EBITDA. 

– W III kwartale 2016 r. sprzedaż Grupy Eurocash do klientów w Polsce wzrosła o blisko 8 proc., podczas gdy wzrost całego rynku FMCG w tym okresie szacowany jest na 1,8 proc. To oznacza, że ponownie umocniliśmy udziały rynkowe, i to niemal we wszystkich kluczowych formatach dystrybucji. Co istotne, silne wzrosty dotyczyły w szczególności sprzedaży do klientów zrzeszonych w ramach wspieranych przez Grupę Eurocash systemów partnerskich i franczyzowych. W przypadku Delikatesów Centrum, wzrost ten przekroczył 7proc., a w przypadku klientów franczyzowych obsługiwanych przez Eurocash Dystrybucję (czyli m.in. sklepy Groszek i Lewiatan) wyniósł 10 proc. – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

W III kwartale Grupa Eurocash uruchomiła również kolejną ogólnopolską akcję promocyjną – MegaKolekcja, wspieraną kampanią radiową i telewizyjną, która obejmuje wybrane sklepy działające w ramach sieci abc, Delikatesy Centrum, Euro Sklep, Gama, Groszek, Lewiatan, 1minute oraz salony prasowe InMedio.

W formacie Delikatesy Centrum wyraźnie poprawiła się sprzedaż like-for-like, czyli dla porównywalnej liczby placówek. Hurtowa sprzedaż LFL do tej sieci franczyzowej wzrosła rok do roku o ponad 6 proc. w III kwartale i o blisko 5proc. narastająco od początku roku. Lekko ujemna sprzedaż like-for-like w formacie Cash & Carry to natomiast głównie efekt otwarć rekordowej liczby nowych hal w ubiegłym roku, a także utrzymującej się deflacji hurtowych cen wyrobów mleczarskich, a także piwa i  alkoholi mocnych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 644) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH