Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przychody Grupy Eurocash wzrosły w 2012 r. o 66,1 proc.

  • Autor: GPWInfostrefa, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-03-2013, 08:44
Przychody Grupy Eurocash wzrosły w 2012 r. o 66,1 proc.
Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash

Rok 2012 był rekordowym rokiem dla Grupy Eurocash. Skonsolidowana sprzedaż grupy w 2012 r. sięgnęła 16,6 mld zł wobec blisko 10 mld zł uzyskanych w 2011 r. Zysk netto wzrósł ze 134,4 mln zł w 2011 r. do 250,4 mln zł.

Dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży Grupy Eurocash (o 66,1 proc. w porównaniu do 2011 roku) był związany głównie ze wzrostami sprzedaży odnotowanymi w poszczególnych formatach. W szczególności widoczny był wzrost w formacie cash&carry, w 2012 r. wyniósł 14,5 proc. r/r.

Sieć placówek Cash&Carry sięgnęła na koniec roku 148 hurtowni, a liczba sklepów franczyzowych 'abc' wyniosła na koniec 2012 roku 5 451 placówek. Liczba sklepów franczyzowych należących do sieci Delikatesy Centrum powiększyła się o 123 sięgając 773 sklepy.

Wzrost sprzedaży dla stałej liczby placówek (like-for-like „LFL") wyniósł 9 proc. w formacie hurtowni cash&carry oraz 2 proc. dla sprzedaży hurtowej do sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum. Sprzedaż detaliczna sklepów należących do sieci franczyzowej „Delikatesy Centrum" (dla stałej liczby placówek) wzrosła w 2012 r. o 5,8 proc. Sprzedaż formatu Eurocash Dystrybucja wyniosła 701,9 mln, co oznacza wzrost r/r o 16,8 proc. Sprzedaż KDWT do klientów zewnętrznych wzrosła o 4,6 proc., a sprzedaż zrealizowana przez grupę spółek Premium Distributors wzrosła o
1,1 proc. w porównaniu z rokiem 2011.

W ciągu 2012 roku Grupa Eurocash stała się drugim co do wielkości dystrybutorem artykułów żywnościowych w Polsce. Cel konsolidacji rynku hurtowego FMCG pozwalającej zapewnić siłę zakupową oraz efekty skali niezależnym sklepom detalicznym przestał być odległym marzeniem, a stał się rzeczywistością. 10-letnia praca nas wszystkich przyczyniła się również do tego, że w 2012 roku handel tradycyjny rozwijał się szybciej od hiper- i supermarketów. Wyższą dynamikę wzrostu zanotowały tylko sklepy dyskontowe. Segment małych sklepów wzrósł w ciągu 2012 r. o 4%, podcza gdy hipermarkety zanotowały spadek sprzedaży o 2%, a supermarkety o 1% w porównaniu do 2011 - informuje zarząd w komunikacie.

W 2012 roku rozpoczęliśmy integrację Tradis w ramach Grupy Eurocash, renegocjowalismy też wszystkie kontrakty z dostawcami oraz definiowaliśmy platformę logistyczną dla aktywnej dystrybucji. Te projekty były niezwykle ważne, aby móc zrealizować efekty synergii, które założyliśmy przed akwizycją - dodają władze spółki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Gyi 01-04-2013, 23:09:
Ble,ble,ble....
  • Jerzy Dąbczak 28-03-2013, 21:36:
czas zacząć spłacać kredyty -panowie !
  • mały robaczek 28-03-2013, 20:18:
No ciekawa informacja...ale mocno wątpliwa. Eurocash to "bańka"Nie znam innej bardziej zaplątanej spółki. .. To taki "cypr" i taki będzie finał.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH